اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمان خبر داد

معرفی 1876 نفر برای اخذ تسهیلات به بانک

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: یک هزار و 876 متقاضی تسهیلات مشاغل خانگی توسط آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان به بانک‌ها برای اخذ تسهیلات معرفی شدند.

معرفی 1876 نفر برای اخذ تسهیلات به بانک

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان، مهدی ابراهیمی‌نژاد اظهار داشت: استان کرمان یک هزار و 876 نفر را در سال 90 برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک معرفی کرده است.

وی با تأکید بر اهمیت آموزش‌های ارزشمند مهارتی در ایجاد اشتغال پایدار در جامعه و تولید ملی گفت: این تعداد پرونده به انضمام مجوزهای مربوطه در رشته‌های صنایع و خدمات به بانک‌های عامل تجارت، ملت و ملی معرفی شدند که از این تعداد 30 فقره آنها به عنوان پشتیبان و مابقی به عنوان مستقل معرفی شده‌اند.

ابراهیمی‌نژاد با اشاره به تقدیر استانداری از این اداره کل در انجام سریع و دقیق پرونده‌ها افزود: سقف وام دریافتی 50 میلیون ریال با بهره چهار درصد و بازپرداخت سه ساله است.

بنابراین گزارش، جلسه هماهنگی نظام ملی مهارت با حضور مسئولان فنی و حرفه‌ای، دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشکده فنی شهید چمران کرمان در دفتر  مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای برگزار شد.

ابراهیمی‌نژاد با اشاره به نقش آموزش‌های مهارتی در ایجاد اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی بر هماهنگی نهادهای متولی نظام ملی مهارت تأکید کرد.

سلیمی رئیس دانشکده تربیت دبیر فنی شهید چمران و توکلی رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی نیز در این جلسه بر توسعه، تعمیق و نیز هماهنگی بیشتر نهادهای متولی این نظام تأکید کردند.

در این جلسه اعضا پس از بحث و بررسی پیرامون آموزش‌های مهارتی در کشور مقرر شد، جلسه‌ای با حضور مقامات استانی و مدیران کل برای تبیین نظام آموزش مهارتی برگزار شده و بررسی‌های لازم برای برگزاری یک همایش استانی با حضور صاحبان صنایع انجام پذیرد.

غضنفری دبیر شورای هماهنگی نظام ملی مهارت استان نیز اظهار داشت: این شورا از سال 90 در استان تشکیل شده و تاکنون سه جلسه برای هماهنگی این نظام برگزار شده و در حال تدوین دوره‌های آموزشی تخصصی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستیم که پس از گذراندن دوره‌های مهارتی به این فارغ‌التحصیلان توسط دانشگاه جامع علمی و کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای مدرک تحصیلی داده می‌شود.

انتهای پیام/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول