اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشهد:

نیاز اصلی جوانان امروز تغییر نگرش به مسائل دینی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: نیاز اصلی جوانان امروز ما تغییر دیدگاه به مسائل دینی است.

نیاز اصلی جوانان امروز تغییر نگرش به مسائل دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی ، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در مراسم سوگواره یاس نبوی اظهار داشت: در اجرای مراسم‌های دینی بنا به نیاز مخاطبان و به ‌ویژه جوانان باید تحول ایجاد کرد تا پاسخ‌گوی نیازهای دینی افراد باشد.

وی با تأکید بر تغییر نگاه به دین و مبانی اعتقادی و حوادث 1400 ساله اسلام گفت: تا تحول در نگاه به دین به وجود نیاید، تغییر در اجرای برنامه‌ها چندان در جامعه دینی اثرگذار نیست.

عضو شورای خبرگان رهبری افزود: با توجه به فضای فکری جامعه پس از انقلاب اسلامی که در جامعه ایجاد شده است وقایع و حوادث تاریخی صدر اسلام دوباره ریشه‌یابی و برای مردم بازگو شود.

وی ادامه داد: تنها شیعه در بین تمام مذاهب شعائر و برنامه‌های دینی انقلاب‌ساز در زندگی اجتماعی دارد که شور و هیجان در زندگی ایجاد می‌کند.

امام جمعه مشهد گفت: اگر بخواهیم در زندگی شور و هیجان را به عنوان یک جریان دگرگون‌ساز در زندگی اجتماعی دخالت دهیم باید وقایع صدر اسلام را با نگرش تازه‌ای ببینیم.

علم‌الهدی در ارتباط با جریان 3 ماهه آخر زندگی حضرت صدیقه کبری(س) اظهار داشت: با یک تحلیل ساده دیده می‌شود که اصل آخر زندگی حضرت زهرا(س) علنی کردن اصل ولایت‌ستیزی همان اسلام ستیزی است.

وی خاطرنشان کرد: باید این اصل در جامعه اجتماعی و سیاسی ما به عنوان یک اصل جریان ساز و راهبردی شناخته شود.

خطیب جمعه مشهد گفت: بعد از رحلت پیامبر(ص) وصیت ایشان و رهبری امت منحرف شد و این انحراف معلول اسلام‌ستیزی و کینه نسبت به اصل اسلام بود.

وی اسلام‌ستیزی را از همان ابتدای دعوت پیغمبر(ص) به اسلام دانست و گفت: زمانی که پیامبر(ص) به صورت علنی در کوه صفا مردم را به اسلام دعوت کردند ابولهب به عنوان نخستین نفر سنگ به سمت پیامبر(ص) پرتاب و ایشان را نفرین کرد.

علم‌الهدی اظهار داشت: تمام جریان‌های سیاسی، عشیره‌ای مخالف اسلام مکه به دنبال این سنگ قیام کردند و پیغمبر(ص) را بعد از 13 سال مجبور به ترک مکه کردند و پیامبر(ص) در مدینه پس از هشت سال جنگ متوالی با سران قریش به پیروزی و سپس فتح مکه رسیدند.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول