اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر علوم:

پردیس شهدا در دانشگاه‌های جدید‌التاسیس ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ایجاد پردیس شهدا در دانشگاه‌های جدید‌التاسیس کشور با هدف انجام فعالیت‌های فرهنگی خبر داد.

پردیس شهدا در دانشگاه‌های جدید‌التاسیس ایجاد می‌شود

غلامرضا خواجه‌‌سروی در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با ایجاد این بخش در دانشگاه‌ها اقدامات فرهنگی سمت و سوی مشخصی می‌گیرد که امیدواریم در این راستا کاری دقیق و متقن انجام گیرد.

وی با یادآوری اینکه دانشگاه‌ها باید جهت ‌دهنده تمام رفتار و اعمال جامعه باشد، خاطرنشان کرد: جهت‌دهی علمی توأم با ایمان و عمل شاه کلید فعالیت‌های ما در دانشگاه‌ها است و علمی که از دانشگاه‌های ما خارج می‌شود باید مبشر علم دینی و عملی باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری استفاده از ظرفیت اساتید در امور فرهنگی دانشگاه‌ها را ضروری اعلام کرد و به خبرنگار فارس گفت: انتظاری که از انسان‌سازی دانشگاه‌ها داریم باید با اقدام فعالیت‌های مثبت و مثمرثمر اتفاق بیفتد و دانشگاه‌های ما باید به مکانی برای ترویج اندیشه‌های دینی و اسلامی تبدیل شود.

خواجه‌سروی با اشاره به اینکه در سال جاری همه دانشگاه‌ها برای خود موظف به تعریف و تدوین هفته فرهنگی شده‌اند، یادآور شد: با برگزاری این هفته توانمندی‌ها، اقدامات و برنامه‌های فرهنگی خاص همه دانشگاه‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

این مسئول به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: ما دانشگاه‌ها را موظف کردیم تا نسبت به تدوین برنامه‌های راهبردی پنج ساله خود اقدام و تقویم برنامه‌های فرهنگی خود را نیز برای اجرا آماده کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با یادآوری اینکه از هشت تا 15 آذر ماه هفته پاسداشت شهدای علمی کشور نامگذاری شده است، به خبرنگار فارس بیان داشت: در این هفته از مقام علمی شهدای هسته‌ای کشورمان شهیدان علی‌محمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد و شهید احمدی روشن تقدیر خواهیم کرد.

خواجه‌سروی ارزیابی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، فنی و حرفه‌ای و غیر‌انتفاعی‌ها را نیز یادآور شد و تصریح کرد: ‌با تکمیل این ارزیابی‌ها و بر اساس آنها رتبه فرهنگی دانشگاه‌ها مشخص و مساعدت‌های مالی به آنها انجام می‌شود.

این مسئول در ادامه از اهدای بن کتاب به فعالان فرهنگی دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: مبلغ 10 میلیارد ریال در هفته کتاب سال جاری به این فعالان اهدا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: مبلغ 6میلیارد از این مبلغ از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شده و 4 میلیارد ریال دیگر نیز ظرف چند روز آینده به فعالان فرهنگی پرداخت می‌شود.

خواجه سروی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: اگر بودجه پیشنهادی 50 میلیاردی ما در مجلس شورای اسلامی تصویب شود سال آینده مبالغ بالاتری به این امر اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول