اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

کشاورزان آذربایجان‌شرقی 706 میلیارد ریال غرامت گرفتند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از افزایش 24 درصدی سطح بیمه محصولات باغی در این استان خبر داد و گفت: سال گذشته 706 میلیارد ریال غرامت از بابت بیمه محصولات کشاورزی پرداخت شده است.

کشاورزان آذربایجان‌شرقی 706 میلیارد ریال غرامت گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در جلسه کمیته بیمه محصولات کشاورزی استان با اشاره به بیمه 32 هزار و 960 هکتار از اراضی باغی آذربایجان‌شرقی در سال زراعی 90-91 اظهار کرد: این در حالی است که این میزان در سال زراعی گذشته 26 هزار و 560 هکتار بود و باید بگویم که 38 درصد از کل باغات مثمر تحت پوشش بیمه شده است.

وی سهم شهرستان‌های ملکان و مراغه را در بیمه محصولات باغی بیش از سایر شهرستان‌ها عنوان نمود و ادامه داد: در این شهرستان‌ها نیز بیشترین محصول باغی بیمه شده مربوط به تاکستان‌های آنها بوده است.

محمدیان با اشاره به اینکه سطح بیمه محصولات زراعی پاییزه در سال زراعی جاری 305 هزار و 135 هکتار بوده است، افزود: بیمه محصولات زراعی نسبت به سال زراعی گذشته به دلیل ترسالی و بارندگی‌های پاییزه تنها 2.6 درصد افزایش یافته و قابل توجیه است.

 وی ادامه داد: 63 درصد کشت پاییزه در استان بیمه شده که شهرستان‌های هشترود و چاراویماق به ترتیب با 32.09 و 26.44 درصد از کل بیمه محصولات پاییزه استان، بیشترین سهم از بیمه پاییزه را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان میزان بیمه دامی از مهرماه تا پایان بهمن‌ماه سال 90 را 106 هزار و 735 راس دام عنوان کرد و افزود: بیمه زنبور عسل در سال 90 با 139 هزار و 292 فروند نسبت به سال قبل از آن رشد 59 درصدی داشته است.

وی میزان بیمه طیور را در سال 90 (از اول مهر تا پایان بهمن) 15 میلیون و 633 هزار و 356 قطعه دانست و گفت: در این مدت میزان بیمه محصولات آبزیان نیز 741 مترمربع از مزارع آبزی‌پروری استان را شامل شده است.

محمدیان وقوع بلایای طبیعی را یکی از مشکلات بخش کشاورزی توصیف کرد و ابراز داشت: بیمه محصولات کشاورزی از طرف کشاورزان باید جدی گرفته شده و از طریق اعمال سیاست‌های صحیح قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی (زراعی و دامی) و ارائه به موقع تسهیلات اعتباری و حمایت کامل از کشاورزان و تولیدات‌شان از طریق بیمه محصولات کشاورزی و بالاخره با کارآمد کردن و تقویت تشکل‌های تعاونی و صنفی روستایی نسبت به یاری بخش کشاورزی و زحمتکشان این بخش زیربنایی همت گماشت.

وی با اشاره به پرداخت 706 میلیارد و 602 میلیون و 714 هزار ریال غرامت از بابت بیمه محصولات کشاورزی در سال 90 افزود: این میزان غرامت نسبت به سال قبل از آن 171 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول