اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

8 کشور مطرح گل‌های خود را در تبریز به نمایش می‌گذارند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، ابزار، ادوات باغبانی و تجهیزات گلخانه‌ای کشور در تبریز خبر داد و گفت: 8 کشور مطرح گل‌های خود را در تبریز به نمایش می‌گذارند.

8 کشور مطرح گل‌های خود را در تبریز به نمایش می‌گذارند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در نشست با مدیران نمایشگاه بین‌المللی تبریز با اشاره به اینکه این نمایشگاه از سوم تا هفتم خردادماه 1391 در تبریز برگزار می‌شود، اظهار کرد: شرکت‌های حاضر در نمایشگاه در قالب صدها غرفه و در فضایی مسقف جدیدترین دستاوردهای خود را در زمینه گل و گیاه عرضه کرده و در دید علاقه‌مندان و بهره‌برداران بخش قرار می‌دهند.

وی با اشاره به حضور شرکت‌های مختلف از استان‌های تهران، اصفهان و یزد در این دوره از برگزاری نمایشگاه افزود: استان‌های مازندران، گیلان، زنجان، همدان، مرکزی و خراسان رضوی به همراه شرکت‌هایی از کشورهای هلند، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، استرالیا، کره‌جنوبی، ژاپن و سوئد توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارند.

محمدیان پرورش انواع گل و گیاهان فصلی و دائمی، شاخه بریده، آپارتمانی، زینتی، کاکتوس و گیاهان گوشتی، پوشش‌های فضای باز (گلخانه‌ای) را از جمله زمینه‌های فعالیت شرکت‌کنندگان در ششمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه عنوان کرد.

وی افزود: درختچه‌های تزئینی و نهال، گل خشک طبیعی، گیاهان دارویی، نهاده‌های کشاورزی (بذر و کود)، سم و کود شیمیایی، ماشین‌آلات و ادوات باغبانی و کشاورزی، طراحی و اجرای سیستم‌های آبیاری، تجهیزات آزمایشگاهی، طراحی فضای سبز، چراغ‌های روشنایی پارک‌ها، سازه‌های گلخانه‌ای از محورهای ششمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه تبریز است.

محمدیان در خصوص برنامه‌های جانبی ششمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه اظهار کرد: همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی توسط مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و سازمان نظام  مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

محمدیان ادامه داد: در برنامه‌ها کارشناسان گل و گیاه برای پاسخگویی به سئوالات مراجعان و بازدیدکنندگان حضور دارند و علاوه بر آن کلینیک رایگان گل و گیاه و ایجاد ایستگاه نقاشی برای کودکان نیز از دیگر برنامه‌های حاشیه‌ای نمایشگاه به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه در طول برگزاری نمایشگاه، نحوه کاشت انواع گل‌ها و گیاهان آپارتمانی و نهال به بهره‌برداران، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان آموزش داده می‌شود، ادامه داد: آخرین روش‌های آبیاری و جدیدترین وسایل مکانیزه گل و گیاه از جمله خدمات قابل ارائه در این نمایشگاه خواهد بود و تلاش می‌شود تا در این نمایشگاه و همه نمایشگاه‌های مرتبط با بخش کشاورزی با اشاعه هر چه بیشتر فرهنگ استفاده بهینه از آب و خاک نقش و اهمیت این موهبت الهی را در زندگی انسان بیان کنیم.

وی، یکی دیگر از اهداف این نمایشگاه را جذب سرمایه‌گذاران در زمینه گل و گیاه و تشویق و ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان برای ارتقای کیفی محصولات عنوان کرد و افزود: توجه به نقش و اهمیت گل و گیاه در زندگی روزمره مردم، اشاعه و گسترش هرچه بیشتر فرهنگ احداث، حفظ و نگهداری فضای سبز شهری و گل و گیاه، برقراری ارتباط با شهروندان و افزایش آگاهی آنان از فضاهای سبز شهری، باغات و جنگل‌ها از مهم‌ترین اهداف این نمایشگاه است.

محمدیان، آشنایی مردم و بهره‌برداران بخش را با توانمندی‌های شرکت‌های خصوصی فعال در رابطه با گل و گیاه و مشارکت‌کنندگان در پرورش گل‌ها و گیاهان و اشتغالزایی، آشنایی کارشناسان با آخرین دستاوردها در خصوص فضای سبز و گل‌ها و گیاهان و فرهنگ‌سازی بازار را از دیگر اهداف این نمایشگاه برشمرد.

وی ادامه داد: درآمد بالا و اشتغالزایی صنعت گل و گیاه، نظرها را به سوی خود جلب کرده و تلاش می‌کنیم با گسترش کشت و کار گل‌های زینتی، در بالابردن توان اقتصادی و سهم صادراتی بخش کشاورزی استان قدم‌های ویژه‌ای برداریم.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول