اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه عشق‌آباد طبس تأکید کرد

لزوم ارتباط علوم با عقل سلیم و مکتب الهی

خبرگزاری فارس: امام جمعه عشق‌آباد طبس گفت: علی‌رغم اینکه علوم تدریس شده در دانشگاه‌ها و مدارس در پیشرفت جامعه مؤثر است اما این علوم بدون ارتباط با عقل سلیم و مکتب الهی نمی‌تواند تأثیری در رسیدن انسان به هدف نهایی خود داشته باشد.

لزوم ارتباط علوم با عقل سلیم و مکتب الهی

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام قاسم اخلاقی‌فرد، صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی، فرهنگیان، معلمان و کارکنان ادارات و نهادها، که به منظور گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران، در محل ناحیه مقاومت بسیج طبس برگزار شد، اظهار داشت: «احساس» یکی از ابزارهای مؤثر در شکل‌گیری بینش‌ها و گرایش‌های انسانی است، که باید در سیطره عقل سلیم قرار بگیرد.

وی علم را مقدمه عقل دانست و ادامه داد: از دیدگاه اسلام و دانشمندان اسلامی، علم نردبانی برای رسیدن به ترقی قوه عقل است و چنانچه انسان تسلیم اوهام و خیال‌های خود شده و خود را در حوزه علم و عقل سلیم قرار ندهد، به طور قطع دچار اشتباه و خطا خواهد شد.

امام جمعه عشق‌آباد خاطرنشان کرد: علوم مختلف ریاضی، تجربی و ... که در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش تدریس می‌شود گر چه در پیشرفت جامعه مؤثر است اما بدون ارتباط با عقل سلیم و مکتب و ایمان الهی نمی‌تواند در زمینه ارتباط انسان با خدا، سازگار کردن انسان‌ها با یکدیگر، تأمین امنیت اجتماعی و سیاسی و از بین بردن فساد تأثیری داشته باشد.

وی تصریح کرد: نیاز انسان‌ها به مکتب، وحی، جهان‌بینی و ایدئولوژی الهی در راستای رسیدن به تکامل، انکارناپذیر است و امروز تنها عامل راه‌گشای واقعی انسان‌ها به سوی مقصد نهایی و تکامل واقعی و معنوی، مکتب اسلام و قرآن و توسل به امامان معصوم(ع) است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج طبس هم در ابتدای این مراسم، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، بیان کرد: با توجه به رسالت سپاه پاسداران در دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، ماهیت دینی انقلاب و نظام و نقش اندیشه استاد مطهری در تبیین اسلام ناب محمدی و جهت‌گیری‌های وی در جریان انقلاب اسلامی، سالروز شهادت این استاد فرزانه به عنوان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه نام‌گذاری شده است تا خط عقیدتی در سپاه براساس تفکر و اندیشه شهید مطهری قرار گیرد.

حجت‌الاسلام رضا احمدی اضافه کرد: آیت‌الله مرتضی مطهری شخصی نظریه‌پرداز بود و اندیشه‌های بسیار والایی داشت، به طوری که طبق سخنان صریح حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، تمام آثار و مکتوباتی که استاد مطهری در اختیار ما قرار داده است، بدون استثنا به عنوان مبنای فکری نظام قابل استفاده است.

وی با اشاره به اینکه مطهری در راه صیانت از اسلام و پاسداری از جهت‌گیری‌های صحیح انقلابی به شهادت رسید، اظهار امیدواری کرد: با شناخت کامل اندیشه‌های استاد مطهری بتوان این فکر ناب را در بین آحاد کارکنان سپاه و بسیج گسترش داده و انسان‌هایی با ایمان، با تقوا و با معنویت قوی و بصیرت لازم تربیت کرده و تحویل جامعه دهیم.

غلامحسین طاهری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس هم طی سخنانی، ناحیه مقاومت بسیج طبس را به عنوان پرکارترین نهاد تعامل‌کننده با آموزش و پرورش این شهرستان معرفی کرد و تشکیل واحدهای مقاومت بسیج در مدارس را اقدامی بسیار مطلوب و مؤثر دانست.

اهدای هدایایی به مربیان و هادیان سیاسی و معلمان نمونه آموزش و پرورش و پخش کلیپی از فعالیت‌های یک ساله دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج طبس، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/ل10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول