اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت آبیک:

ملاک ارزش انسان به علم و دانایی اوست

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهرستان آبیک گفت: ملاک انسان به علم و دانایی اوست زیرا علم و دانش انسان را از جهالت به سمت روشنی و دانایی سوق می‌دهد.

ملاک ارزش انسان به علم و دانایی اوست

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام عبدالصمد رمضانی عصر امروز در همایش بزرگ فرهنگیان شهرستان آبیک که در تالار نیلوفر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: طبق سوره مبارکه علق نخستین معلم دنیا و آفرینش خداست که کلمه "اکرم" در این سوره به دلیل معرفی خود خدا به رسول‌الله (ص) به عنوان معلم بوده است.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام در خصوص مقام شامخ معلم می‌فرمایند، "من برای تعلیم برانگیخته شده‌ام تا آگاهی و دانایی مردم را بالا ببرم" که این روایت بیانگر ارزش و جایگاه علم‌آموزی و تعلیم است.

امام جمعه شهرستان آبیک ادامه داد: رمز موفقیت پیامبر اکرم (ص)، اخلاق کریمانه و نیکوی این بزرگوار بوده که توانستند مردم را جذب کرده تا به اسلام گرایش پیدا کنند.

رمضانی اذعان کرد: معلمان نیز به تأسی از پیامبر رحمت باید رفتاری مهربان، صمیمی، شایسته و خوش‌اخلاق با دانش‌آموزان داشته باشند تا سخنانشان در آنان تأثیر‌گذار باشد.

وی شهید مطهری را مظهر عبودیت و استاد تمام فضایل دانست و افزود: این شهید گرانقدر نه تنها استاد بیان و قلم بودند بلکه استاد تمام خصایص انسانی و اخلاقی بود.

* پیشرفت کشور در گرو تولید علم و حفظ ارزش‌های جامعه

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک نیز در ادامه این همایش اظهار کرد: پیشرفت کشور در گرو تولید علم و حفظ ارزش‌های جامعه است.

احمد نوروزی افزود: معلمان حافظان ارزش‌های جامعه هستند که در تولید علم نقش اساسی و کلیدی دارند.

وی علم و معلم را محور توسعه پایدار یادآوری کرد و گفت: توسعه منابع انسانی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و تولید ملی به جایگاه و نقش معلم در جامعه ارتباط تنگاتنگ دارد.

این مسئول تصریح کرد: دانشجویان و دانش‌آموزان بهترین سرمایه‌های کشور هستند که هدایت آنان بر‌عهده معلمان و استادان نهاده شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک با اشاره به جایگاه والای علم و معلم در دین مبین اسلام اذعان کرد: خداوند پیامبران و ائمه اطهار (ع) را به عنوان معلمان پیام‌رسان خود برگزید تا انسان از مسیر خسران و زیان نجات‌یافته و در مسیر هدایت و رستگاری رهنمون شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: ارج نهادن به مقام معلم مختص هفته معلم نیست بلکه ارج نهادن به جایگاه و مقام شامخ معلم در هر زمانی انکارناپذیر است.

وی ادامه داد: آهنگ رشد و تعالی فرزندان این مرز و بوم از سوی معلمان نواخته می‌شود که تضمین‌کننده سلامت علمی جامعه نیز است.

در این همایش از  قاسم تک‌دهقان فرهنگی مخترع، مصطفی عابدینی معلم برتر خوشنویسی و نیز معلمان نمونه کشوری، استانی و منطقه ای شهرستان آبیک تجلیل شد.

همایش بزرگ فرهنگیان از سوی شورای اسلامی و شهرداری آبیک برگزار شده بود.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول