اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخن‌گوی جامعه روحانیت مبارز:

مجلس نهم باید حافظ نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد

خبرگزاری فارس: سخن‌گوی جامعه روحانیت مبارز گفت: مجلس نهم باید سینه چاک خدمت باشد و چرخه تولید را همراه با رهبر معظم انقلاب پیش برده و همواره حافظ نظام مقدس جمهوری باشد.

مجلس نهم باید حافظ نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک در جمع هواداران حمیدرضا فولادگر که در مسجد الغفور حضور داشتند، حضور در انتخابات مجلس نهم را لبیک به رهبری دانست و اظهار داشت: مردم در مقابل این انتخابات احساس تکلیف شرعی کرده و پای صندوق‌های رأی حاضر شدند که البته این حضور آثار بین‌المللی دربر داشت.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس نهم در اصفهان به دنبال تحولات و کارایی هستند، افزود: نخستین گام در روز 20 اسفندماه با حضور نمایندگان مجلس هفتم و هشتم طرح پیشنهاد قرارگاه آب در استان بود که مورد موافقت قرار گرفت که از این پس بهتر بتواند برای مدیریت آب در استان تصمیم‌گیری کند.

سخن‌گوی جامعه روحانیت مبارز هم‌چنین به نخستین جلسه مجمع نمایندگان در اصفهان اشاره و تصریح کرد: یک مجمع متحد می‌تواند با در نظر گرفتن اولویت‌های استان تصمیمات مهم را با اتفاق نمایندگان با هم پی‌گیری و به سرانجام برسانند.

وی تک روی نمایندگان را امری بدون نتیجه دانست و ادامه داد: به یقین اتفاق نظر نمایندگان در دفاع از حقوق مردم کارسازتر است.

سالک در ادامه به دو کاندیدای منتخب دوره دوم در اصفهان  اشاره کرد و گفت: در بین 20 نماینده استان اصفهان وکیل، مدیر، فرهنگی و فرماندار داریم و اما متخصص اقتصاد و صنعت نداریم و این حیث در بخش کشاورزی و اقتصاد در جمع نمایندگان کمبود داریم که حضور نماینده‌ای هم‌چون فولادگر در جمع 20 نفره حلقه صنعت و اقتصاد را کامل می‌کند.

وی افزود: آشنایی و تجربه حضور در دو دوره مجلس شورای اسلامی و آشنایی به اعتبارات استانی و کشوری به خدمات بیش‌تر به استان کمک می‌کند.

سخن‌گوی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: مجلس نهم باید سینه چاک خدمت باشد و نباید تحت تأثیر جریان انحرافی و سازش‌کاری با جریان فتنه باشد بلکه باید چرخه تولید را همراه با رهبر معظم انقلاب پیش ببرد.

وی با بیان اینکه مجلس باید فقط دست افراد ولایت‌مدار باشد، اضافه کرد: مجلس باید دارای جمع منسجم باشد تا از ابتدای امر یک هسته مقاوم تشکیل دهد.

سالک رفتن به سمت کشاورزی و صنعتگری را استقبال از اقتصاد دانست و بیان داشت: باید با رونق اقتصاد تولیدی دست واردات خارجی که پشت آن بیگانگان قرار دارند را حذف کنیم و این امر البته در سایه تولید داخلی محقق می‌شود.

وی برداشتن قانون‌های سد راه تولیدکننده، نظام کاغذبازی و کنار گذاشتن مسئولانی که متخصص نیستند اما اعمال نظر می‌کنند را در این راستا مؤثر دانست.

سخن‌گوی جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: رسالت نماینده قانون‌گذاری، نظارت بر اجرای قانون و ارتباط مردمی است و در آینده باید ضابطه منطق الهی دینی مردم باید تعریف شود.

وی گفت: اگر مجمع نمایندگان استان با قدرت وارد شوند می‌توانند این مأموریت را انجام دهند چنانکه در گرفتن این اعتبارات جمع نمایندگان موفق‌تر هستند.

سالک با اشاره به اینکه در به تحقق رسیدن اهداف نظام ابتدا نمایندگان، مدیران اجرایی و قسمت سوم مردم نقش دارند، ادامه داد: مردم باید از این سهم برخوردار باشند و هر فرد نسبت به شغل و حرفه‌ای که دارد باید به نمایندگان مشکلات حرفه خود را گزارش کند.

وی یکی از وظایف نمایندگان را اطلاع‌رسانی قانون‌گذاری برشمرد و گفت: اکنون سیستم اداری و قضایی کشور اشکال دارد که مردم به نمایندگان نامه می‌دهند در حالی که مردم فقط  پیشنهاد، راهبرد، راهکار و طرح باید ارائه بدهند و این اشکال در قانون‌گذاری و اجرا است.

سخن‌گوی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: مردم برای رفع مشکلات موجود باید سه مسئله را در هر رشته که مشغول هستند، به اضافه نیازهای بنیادی آن رشته بیان و مشکلات و راهکارها و راهبرهای رفع نیاز را هم قید کنند.

وی افزود: برخی از مشکلات مربوط به بخش قانونی و مدیریتی است که با تغییر قانون محقق می‌شود و بخشی دیگر مربوط به مشکل مدیریت کشوری و برخی مربوط به مشکلات استانی و شهرستانی است.

وی با اشاره به اینکه پاسخ نمایندگان باید به مردم جواب منطقی و قانونی باشد، بیان داشت: مجلس نهم باید حافظ نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول