اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی:

فعالیت‌های انتخاباتی شفاف‌تر و رقابتی‌تر شده است

خبرگزاری فارس: معاون امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: فعالیت‌های انتخاباتی دور دوم با توجه به محدود شدن و کاهش تعدد و تکثر کاندیداها، شفاف‌تر و رقابتی‌تر شده است.

فعالیت‌های انتخاباتی شفاف‌تر و رقابتی‌تر شده است

حمیدرضا ترقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با فضای انتخاباتی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در دور دوم انتخابات به دلیل کاهش تعداد کاندیداها و فعالان حوزه رقابت، به طور طبیعی میزان مشارکت نسبت به دور اول با کاهش رو به ‌رو می‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: اما در شرایط کنونی و با توجه به این مطلب که ملت بصیر ایران همواره علاقه‌مند به سهیم بودن در سرنوشت خود هستند، شرکت در دور دوم انتخابات را تکمیل کننده دور اول می‌دانند و به همین سبب در این دور نیز شاهد شور انتخاباتی میان مردم هستیم.

وی با بیان اینکه فعالیت کاندیداها در دور دوم انتخابات شفاف‌تر شده است، افزود: انتخابات در دور اول بیش‌تر از افراد، حول محور احزاب، لیست‌ها و گروه‌های سیاسی جریان داشت، در حالی‌ که در دور دوم با توجه به محدود شدن و کاهش تعدد و تکثر کاندیداها، فعالیت‌های انتخاباتی شفاف‌تر و رقابتی‌تر شده است.

ترقی گفت: بر همین اساس با افزایش کیفیت فعالیت‌های انتخاباتی اطلاعات مردم از کاندیداها نسبت به دور اول افزایش یافته و زمینه‌های لازم برای تصمیم‌گیری برای انتخاب نماینده اصلح فراهم شده است و به همین سبب میزان مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس شوری اسلامی بیش‌تر از دوره‌های مشابه گذشته پیش‌بینی می‌شود.

معاون امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی حضور گسترده مردمی را در دور اول انتخابات دارای اثرات مثبت زیادی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی ارزیابی کرد و اظهار داشت: انتخابات مجلس ایران در 12 اسفندماه در واقع پیام مهمی را برای غربی‌ها داشت که ملت ایران در مقابله با تحریم‌ها و تهدید‌های نظامی غربی به ‌ویژه آمریکا ایستاده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه تلاش غرب برای کاهش مشارکت ملت ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و هم‌چنین ایجاد شکاف میان ملت و نظام این کشور با شکست مواجه شد، شاهد عقب‌نشینی گام به گام غرب در برابر اراده ملت ایران هستیم که نخستین واکنش آن برخورد محتاطانه اوباما درباره ایران در مذاکراتش با رژیم صهیونیستی بود که این موضع‌گیری‌ها حاکی از این است که نتایج این فشار در قبال مردم ایران معکوس بوده و نتوانسته آنها را به سمت خواسته‌هایشان هدایت کند.

ترقی با بیان اینکه ملت ایران در دور اول انتخابات ضربه مهلکی بر آمال و آرزوهای پوچ دشمنان نظام وارد کردند، ادامه داد: در شرایط کنونی به سبب اهمیت مجلس در معادلات عرصه‌ داخلی کشور و هم‌چنین اهمیت فراکسیون‌های آینده مجلس شورای اسلامی، چشم دشمنان جمهوری اسلامی ایران به نوع ترکیب نمایندگان مجلس است تا به این وسیله بتوانند جهت‌گیری‌های آینده مجلس را مورد تخمین و ارزیابی قرار دهند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی حضور گسترده مردم در انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی را یک خسران بزرگ بر نتایج تحریم‌های اقتصادی مدنظر غرب و دشمنان کشور و نظام عنوان کرد و گفت: حضور حماسی مردم در انتخابات موجبات یأس دشمن از ایجاد فاصله بین ملت و نظام شد و ملت ایران مشکلات اقتصادی کشور را هم‌چنان متوجه کشورهای تحریم کننده ایران می‌دانند.

وی نتیجه تحریم‌های علیه ایران را برای کشورهای غربی چیزی جز افزایش بحران‌های اقتصادی در آن کشورها ندانست و اظهار داشت: کشورهای غربی و جهان استکبار با مشاهده شکست خود در جریان مداخلات سیاسی در راستای ممانعت از حضور مردم در پای صندوق‌های رأی در 12 اسفندماه و هم‌چنین علم به این نکته که تحریم‌ها و تهدیدات علیه ایران، این کشور را از تحقق برنامه‌ها و چشم‌اندازهای خود باز نمی‌دارد، به دنبال راهی هستند که به وسیله آن بدون امتیاز دادن به ایران، تحریم‌ها را تعدیل کنند.

ترقی مذاکرات دور دوم 1+5 در بغداد را در نشان دادن حسن نیت دول غربی نسب به تعهداتشان حائز اهمیت عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون غربی‌ها برای اثبات حسن نیت خود با غنی‌سازی پنج درصد موافقت کرده‌اند که این خود یک گام عقب‌نشینی از ادعاهای گذشته در راستای اعطای مجوز 3.5 درصد غنی‌سازی اورانیوم ایران است.

وی ادامه داد: به سبب نبود تضمینی از جانب 1+5 در راستای تأمین اورانیوم 20 درصد مورد نیاز کشور برای سایت‌های پزشکی و هم‌چنین نیروگاه‌ها، جمهوری اسلامی ایران هم‌چنان بر سر مواضع خود برای تولید اورانیم غنی شده 20 درصد ایستادگی می‌کند و این روند تا زمان اثبات حسن نیت 1+5 اجرای تعهداتش نسبت به جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد.

معاون امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که دول غربی و استکبار جهانی در حال عقب‌نشینی از سر مواضع گذشته خود در ارتباط با پرونده هسته‌ای ایران هستند و این امر قطعاً می‌تواند در یک آینده مناسب به لحاظ وضعیت لغو تحریم‌ها و یا کاهش مورد توجه آنها مثمر ثمر واقع شود.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول