اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور آیت‌الله مصباح یزدی

معلمان مدارس شاهد و ایثارگر در قم تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: معلمان مدارس شاهد و ایثارگر استان قم در مراسمی با حضور آیت‌الله مصباح یزدی تجلیل شدند.

معلمان مدارس شاهد و ایثارگر در قم تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کارشناس مسئول امور شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش قم امروز در همایش طرح شاهد و ایثارگر استان قم که به همت آموزش و پرورش استان در مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته معلم اظهار داشت: مدارس شاهد و ایثارگر قم سال گذشته رتبه دوم کشوری در زمینه علمی را کسب کردند.

وی افزود: در زمینه تحقیق و پژوهش نیز هزار و 800 دانش‌آموز از مقطع سوم دبستان تا سوم متوسطه شرکت کردند و توانستند رتبه اول کشوری را از آن خود کنند.

حیدر رستمی تصریح کرد: در این زمینه بیش از 80 نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان آموزش دیدند و همه دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مسابقات پژوهشی خوش درخشیدند که تابستان امسال در مرحله کشوری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر برنامه‌های ستاد شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش برشمرد و گفت: تلاش شده با همکاری مدارس شاهد، یادمان شهدای فرهنگی را در برخی مدارس برگزار کنیم.

کارشناس مسئول امور شاهد و ایثارگر قم بر تلاش به منظور تحقق فرمایشات رهبری در نامگذاری امسال تاکید کرد و گفت: این مسئله ابتدا باید توسط معلمان به دانش‌آموزان انتقال داده شده و سپس در خانواده و جامعه نهادینه شود.

در ادامه این همایش نیز آیت‌الله مصباح یزدی طی سخنانی فقدان شهید مطهری را بزرگ‌ترین مصیبت جامعه علمی کشور دانست و افزود: بزرگ‌ترین کمبود فرهنگی ما درس‌های شهید مطهری است و دشمنان نیز بیشترین سوءاستفاده را از این خلأ برای تحریف معارف اسلامی می‌کنند.

وی از شهید مطهری به عنوان مغز متفکر انقلاب نام برد و گفت: دشمنان به خوبی فهمیدند تداوم انقلاب به فکر و اندیشه مطهری است و بنابراین نخستین شخصیتی را که ترور کردند مطهری بود.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: جامعه امروز ما به سخنرانی‌ها و کتاب‌های این شهید بسیار نیازمند است.

در پایان از معلمان برتر مدارس شاهد و ایثارگر استان قم با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول