اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیشابور خاطرنشان کرد

پویایی شورای شهر در همگامی با شهروندان

خبرگزاری فارس: فرماندار نیشابور گفت: شورایی زنده است که همگام و مورد تأیید مردم باشد و شوراهای شهرستان نیشابور در تحقق بهبود مدیریتی بسیار کارکرده‌اند.

پویایی شورای شهر در همگامی با شهروندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، سیدجلال هاشمی صبح امروز به مناسبت هفته شوراها در گردهمایی مشترک شوراهای اسلامی و مدیران اجرایی نیشابور که در تالار شهید عابدی فرمانداری نیشابور برگزار شد، اظهار داشت: تا چهار سال آینده چهار پروژه ملی که برای نیشابور در نظر گرفته شده است اجرایی می‌شود که این امر شرایط این شهر را بهتر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه انتخاب شهردار وظیفه شورا است که نظرات تئوری آنان را عملیاتی کند، افزود: شورایی که شهرداری ضعیف و بله قربان‌گو انتخاب کند به درد ‌نمی‌خورد و باید شهردار مدیریت اجرایی بالایی داشته باشد.

فرماندار نیشابور تأکید کرد: دستگاه سیاسی باید در امور شورایی و شهرداری‌ها ریزتر وارد شود اما به‌ سبب اینکه راه‌های فرار زیادی بر آنها گذاشته شده و حتی گاهی امکان صدمه‌زدن دستگاه سیاسی را نیز برای آنها به وجود‌ آورده‌اند زیاد ورود پیدا نمی‌کند.

نماینده عالی دولت در نیشابور اظهار داشت: تعارض شوراها سبب ضعف کارکرد آنان می‌شود و حتی گاهی به منافع مردم ضربه می‌زند.

هاشمی با اظهار اینکه شرایط کارکردی شورا را در شهرستان نسبتاً مثبت می‌دانم، گفت: گاهی اختلافات مثبت بوده و منفعت دارد ولی گاهی نیز بسیار فضای شورا را با مشکل مواجه کرده و آسیب می‌زند.

وی با بیان اینکه گاهی به‌ سبب دسته‌بندی‌های سیاسی، جنسیتی و علمی اختلافات عمیقی در شوراها به ‌وجود می‌آید، ادامه داد: گاهی خواسته‌های فردی سبب می‌شود خواسته‌های گروهی به چالش کشیده و حقوق مردم لگدمال شود.

معاون استاندار خراسان‌رضوی اظهار داشت: تصمیم‌گیری و ریسک‌پذیری باید در یک شورای منسجم دیده شود.

هاشمی گفت: اگر شورا نتواند ارتباط معقول و خوبی را با دستگاه‌های مربوط هم‌چون فرمانداری، بخشداری و سایر ادارات داشته باشد نمی‌تواند موفق باشد.

وی خاطرنشان کرد: رئیس شورا نیز باید دارای ویژگی‌های رهبری باشد تا بتواند خوب مدیریت کند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول