اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت برنامه ریزی صحیح

نونهالان دوران طلایی کشتی خراسان را تکرار می‌کنند

خبرگزاری فارس: سرپرست هیئت کشتی خراسان‌رضوی گفت: برای بازگشت به دوران طلایی کشتی خراسان‌رضوی باید به نونهالان و پرورش آنها بپردازیم.

نونهالان دوران طلایی کشتی خراسان را تکرار می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سیدعلی بامشکی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: برای تحقق این هدف خانه کشتی را برای رشد و پرورش نونهالان اختصاص می‌دهیم و این خانه را از حالت غیرفعالی که در حال حاضر پیدا کرده است خارج می‌کنیم.

وی تأکید کرد: اگر تمام خانواده کشتی و ورزش استان به مدت 3 الی 4 سال دست همکاری با یکدیگر بدهند می‌توانیم پس از این مدت کشتی‌گیران مطرح در عرصه جهانی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نباید فقط به این موضوع بپردازیم که حرف اول کشتی ایران بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: باید با الگوبرداری از استان‌هایی که در حال حاضر دارای کرسی در کشتی هستند مانند مازندران بتوانیم کشتی‌گیران مطرح خود را حفظ کنیم.

وی در مورد حضور نداشتن داوران خراسانی در عرصه داوری تصریح کرد: این کم‌لطفی مسئولان داوری کشور است، زیرا از 120 داور فعال در عرصه داوری نیمی از آنان ساکن تهران هستند و ما در حال رایزنی هستیم که 4 داور جوان خراسان را برای گذراندن دوره به یونان بفرستیم تا بتوانند در عرصه بین‌المللی داوری کنند.

بامشکی افزود: هیئت کشتی خراسان در راستای هیئت‌های قبلی گام برمی‌دارد و در این زمان کم توانسته‌ایم انسجام خوبی را در خانواده کشتی خراسان‌رضوی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به بحث دامنه‌دار اختلافات داخلی کشتی گفت: هیئت جدید کشتی استان هیئت محبت است و ما رفتارهایمان و حتی برخوردهای انضباطی‌مان بر پایه محبت و دوستی است زیرا به نظر ما اختلافات با این دیدگاه پایان می‌یابد.

سرپرست هیئت کشتی خراسان‌رضوی ادامه داد: پیشنهادی برای پایان دادن به این اختلافات ارائه داده‌ایم که بر این اساس هم‌نظران در خانواده کشتی گرد هم بیایند تا با هم‌فکری مشکلات موجود را از سر راه کشتی استان برداریم.

وی با اشاره به تغییر پیدا کردن رئیس هیئت کشتی مشهد خاطرنشان کرد: این مسئله سال گذشته شکل گرفت که در این راستا جلساتی که با ایشان داشتیم متقاعد شدند که این سمت را ترک نکنند.

بامشکی با اشاره به اهمیت توجه به استعدادیابی نونهالان ادامه داد: بر این اساس افرادی را برای کشف کردن استعدادهای ناب کشتی به مسابقات کشتی آموزش و پرورش می‌فرستیم تا با شناختن آنها به حفظ و پرورش کشتی استان بپردازیم.

وی تأکید کرد: برای پرورش نونهالان خانه‌های کشتی در فریمان و نیشابور در حال افتتاح است و چنانچه بتوانیم  یک مربی خوب پرورش دهیم وی می‌تواند 50 کشتی‌گیر تحویل جامعه کشتی دهد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول