اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گزینشی المپیک لندن

کشتی‌گیر قمی جمعه به روی باسکول می‌رود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کشتی استان قم گفت:‌ هادی علیزاده پورنیا کشتی‌گیر قمی اعزام شده به رقابت‌های گزینشی المپیک 2012 لندن روز جمعه نخستین حریف خود را خواهد شناخت.

کشتی‌گیر قمی جمعه به روی باسکول می‌رود

محسن حلوایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: پیکارهای گزینشی المپیک لندن در چین یکی از دو شانس کشتی‌گیران کشورمان برای کسب سهمیه المپیک است زیرا بعد از آن گزینش آخر در هلسینکی فنلاند برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه و نحوه برگزاری رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی گزینشی المپیک 2012 لندن در چین مشخص شد و بر این اساس مسابقات روزهای هشتم تا دهم اردیبهشت ماه در شهر تیان برگزار می‌شود و در هر وزن سه نفر برتر راهی المپیک می‌شود.

رئیس هیئت کشتی استان قم خاطر نشان کرد: کشتی‌گیران اوزان 120 کیلوگرم رشته آزاد و 74 و 84 کیلوگرم رشته فرنگی کشورمان که موفق به کسب سهمیه حضور در مسابقات المپیک لندن نشده‌اند در این رقابت‌ها حضور دارند.

وی در ادامه با اشاره به مشخص شدن زمان وزن کشی این رقابت‌ها یادآور شد: وزن‌کشی کشتی‌گیران شرکت‌کننده در این دوره از پیکارهای انتخابی از ساعت 16:15 تا 16:45 روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

حلوایی در ادامه با اشاره به زمان آغاز پیکارهای گزینشی المپیک 2012 لندن در شهر تیان چین بیان کرد: مسابقات کشتی‌گیران کشورمان در هر دو رشته آزاد و فرنگی روز شنبه از ساعت 13 تا 20 به وقت چین انجام می‌شود.

وی با اشاره به اسامی کشتی‌گیران کشورمان برای شرکت در این رقابت‌ها اضافه کرد: در رشته کشتی آزاد و در حالی که تنها سهمیه وزن 120 کیلوگرم برای کشتی آزاد کشورمان به دست نیامده است، پرویز ‌هادی و کمیل قاسمی حضور دارند.

رئیس هیئت کشتی استان قم عنوان داشت: این در حالی است که در رشته کشتی فرنگی و در وزن 74 کیلوگرم فرشاد علیزاده کشتی‌گیر استان تهران و‌ هادی علیزاده پورنیا فرنگی‌کار ارزنده و جوان آینده‌دار کشتی استان قم مدعی کسب سهمیه المپیک هستند.

وی خاطر نشان کرد: دو کشتی‌گیر دیگر کشورمان در رشته کشتی فرنگی در وزن 84 کیلوگرم حضور دارند که این کشتی‌گیران حبیب‌الله اخلاقی و داود اخباری هستند و ان‌شاالله کسب سهمیه این وزن به منظور شرکت در المپیک لندن موفقیت‌آمیز عمل خواهند کرد.

حلوایی با بیان اینکه فرنگی‌کاران کشورمان علاوه بر شرکت در رقابت‌های گزینشی المپیک، آماده جام جهانی روسیه نیز می‌شوند افزود: در رقابت‌های گزینشی المپیک در چین دو نماینده کشورمان روز شنبه 9 اردیبهشت ماه به روی تشک می‌روند و رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی نیز روزهای 30 و 31 اردیبهشت ماه در شهر سارانسک روسیه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول