اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دانش‌آموزان صورت می‌گیرد

اجرای طرح همیاران اقتصاد در کردستان

خبرگزاری فارس: نماینده سازمان آموزش و پرورش کردستان از آمادگی این سازمان برای اجرای طرح همیاران اقتصاد با حضور دانش‌آموزان در سطح مدارس استان خبرداد.

اجرای طرح همیاران اقتصاد در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الله نریمانی در نخستین کمیته فرهنگی و تبلیغات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان آموزش و پرورش در سال‌جاری در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی و سرمایه ایرانی این طرح را در سراسر کشور اجرا می‌کند.

وی به اثرات زیانبار پدیده قاچاق در استان اشاره کرد و افزود: فرهنگ استفاده از قاچاق کالا و کالاهای خارجی نشاندهنده تسلط فرهنگ غلط گذشته و استفاده از کالاهای غیر ایرانی است.

رئیس اداره فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در ادامه بیان کرد: مهم‌ترین عوامل موثر بر پدیده قاچاق بیکاری، کمتر توسعه یافتگی و عدم توازن نیروهای جوان با بحث بازار کار و هم‌مرز بودن استان با کشور عراق است.

نریمانی در ادامه قاچاق کننده و مصرف کننده قاچاق را دو امر موثر بر پدیده کالاهای قاچاق عنوان کرد و گفت: یکی از وظایف مهم کمیته فرهنگی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایجاد فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی و مبارزه با کالاهای قاچاق است.

وی تاکید کرد: کارهای فرهنگی برای آگاه‌سازی مردم از خرید کالاهای ایرانی و تولیدات داخلی بسیار موثر است.

نماینده آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: دولت امسال 24 میلیارد دلار برای خرید 10 قلم کالای خارجی اختصاص داده که این امر دو گانگی در سال تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی ایجاد می‌کند.

* ایجاد شغل پایدار در مناطق مرزی زمینه‌ساز کاهش پدیده قاچاق است

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان  نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای اصلی در بحث فرهنگی تاکید بر هویت فرهنگی است، اظهار کرد: یکی از شروط لازم برای هویت فرهنگی حاکمیت و توسعه هماهنگ جوامع است.

جواد بنی‌عامریان افزود: یکی از دغدغه‌های همه سازمان‌ها و نهادهای سطح استان معضلات آسیب‌های اجتماعی است اما متاسفانه به صورت منسجم برنامه‌های خود را پیش نمی‌برند.

وی به راهکارهای فرهنگی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: حساس کردن سرمایه‌گذاران به کالاهای ایرانی و تولیدات داخلی، ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی و تبیین فرهنگ کار در دین مبین اسلام و بهره‌مندی از سخنان امامان جمعه و جماعت، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی در مناطق مرزی با حضور کارشناسان از مهم‌ترین این راهکارهاست.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان در ادامه به فعالیت 64 مرکز تحقیقاتی در سطح کشور اشاره و عنوان کرد: در استان کردستان نیز یک مرکز تحقیقاتی با عنوان مرکز تحقیقات اقتصاد مرزی در ارتباط با قاچاق کالا فعالیت دارد.

بنی‌عامریان در پایان هماهنگی تمام دستگاه‌ها و نهادهای در پیشگیری از قاچاق کالا و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را از راهکارهای اساسی برای مقابله با پدیده قاچاق عنوان کرد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول