اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرمی:

مالکان خصوصی مانع احداث چهار راه گرمی نشوند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گرمی گفت: مالکان خصوصی محل پروژه چهار راه گرمی مانع احداث این پروژه نشوند.

مالکان خصوصی مانع احداث چهار راه گرمی نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیز صحرایی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری گرمی اظهار داشت: اجرای این پروژه می‌تواند شهرستان گرمی را از بن‌بست خارج کند به همین دلیل هیچ گونه سنگ‌اندازی را در مورد پروژه چهار راه گرمی نمی‌پذیریم.

وی افزود: معارضین و مالکان خصوصی محل اجرای این پروژه نیز باید هر چه سریعتر تکلیف خود را تعیین کرده و در مورد واگذاری زمین‌های خود پیمانکاران پروژه را یاری کنند.

فرماندار گرمی ادامه داد: مالکین محل اجرای پروژه چهار راه شهر گرمی برای تعیین قیمت کارشناسی اراضی به دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان معرفی می‌شوند.

صحرایی در ادامه از شهردار گرمی خواست با معرفی مالکین املاک و قیمت‌گذاری بر اراضی توسط کارشناس دادگستری، نسبت به تملک کامل اراضی محل پروژه اقدام کنند.

شهردار گرمی هم از تامین اعتبار لازم و آمادگی شرکت خصوصی مجری پروژه برای اجرای چهارراه خبر داد و گفت: فاز اول این پروژه با تملک اراضی به پایان رسیده و فاز دوم آن در صورت همکاری مالکین در واگذاری املاک خود ظرف شش ماه اجرا و تکمیل خواهد شد.

خدارحیم شکوهی با اشاره به نقش چهارراه مرکز شهر گرمی در کاهش بار ترافیک، ارتباط محلات شهر به همدیگر و ایجاد واحدهای تجاری در حواشی چهارراه، از اهالی و مسئولان شهر خواست برای تسهیل در واگذاری و تملک املاک تجاری و مسکونی محل احداث چهارراه تلاش کنند.

همچنین بخشدار موران نیز از واگذاری زمین رایگان در مرکز این بخش به روستانشینان عقب نشینی‌کننده از نوار مرزی موران خبر داد.

عبدالله آقایی افزود: بر اساس تصمیم دولت و با هدف تامین امنیت نوار مرزی، سه روستای افچه، سیا و شیخلار بخش موران از نقطه صفر مرزی این بخش عقب‌نشینی خواهند کرد.

وی جمعیت این سه روستا را حدود 160 نفر در قالب 32 خانوار ذکر کرد و ابراز داشت: به دلیل عوامل طبیعی و جغرافیایی در اطراف روستاهای مذکور، انتقال روستا به حاشیه مقدور نیست.

این مسئول یادآور شد: با استفاده اهالی روستاهای مذکور از زمین رایگان و احداث واحدهای مسکونی جدید در مرکز بخش موران، شاخص جمعیت مرکز بخش موران نیز افزایش خواهد یافت.

آقایی با اعلام اینکه عقب‌نشینی روستاهای یاد شده تنها مربوط به املاک مسکونی است، اظهار داشت: زارعان و کشاورزان این روستاها با دریافت کارت مرزی، اجازه کشت و زرع در اراضی کشاورزی خود در نوار مرزی را خواهند داشت.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی گرمی نیز در این جلسه ابراز داشت: این دانشکده با 30 دانشجوی پرستاری فعال بوده ولی برای افزایش شمار دانشجویان نیاز به خوابگاه و محل اسکان دارد.

حافظ میرزانژاد افزود: موافقت اصولی ایجاد رشته مامایی در دانشکده پرستاری گرمی اخذ شده و با پذیرش دانشجو در رشته های پرستاری و مامایی تعداد دانشجویان این مرکز به 100 نفر خواهد رسید.

وی با درخواست همکاری مسئولان گرمی برای تامین خوابگاه دانشکده پرستاری و مامایی این شهرستان ابراز داشت: دانشکده پرستاری و مامایی گرمی که در ساختمان 17 شهریور سابق گرمی با یک هزار متر مربع زیربنا مستقر شده اواخر سال 1389 افتتاح شده است.

این مسئول تصریح کرد: دانشکده پرستاری گرمی دارای امکانات وایت‌برد، ویدیو پروژکتور، کامپیوتر، اتاق‌های اعضای هیئت علمی، اتاق مدرسان، سالن غذاخوری، خوابگاه، آزمایشگاه و اتاق پراتیک می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرمی نیز از افزایش سه رشته جدید به رشته‌های تحصیلی مقطع کاردانی پیوسته این واحد خبر داد.

اسماعیل ابراهیمی رشته‌های تحصیلی جدید را علمی کاربردی الکتروتکنیک و تاسیسات الکتریکی، تاسیسات و تهویه مطبوع و ساخت و تولید ماشین‌افزار ذکر کرد.

وی با اشاره به توزیع دفترچه آزمون کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی از دهم اردیبهشت گفت: داوطلبان می‌توانند برای نام‌نویسی در رشته‌های فوق به سایت مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.org مراجعه کنند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول