اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خبر داد

تاسیس کانون کارآفرینان قم در آینده نزدیک

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: کانون کارآفرینان قم در آینده نزدیک تاسیس شده و متولی امور کارآفرینان خواهد بود.

تاسیس کانون کارآفرینان قم در آینده نزدیک

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسن رحمانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای بسیج کارخانجات استان قم با آیت الله علوی گرگانی اظهار کرد: تعامل خوبی با سپاه و بسیج در این اداره‌کل وجود دارد و برنامه‌های بسیار ارزشمندی در هفته کار و کارگر با همکاری آنها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری یادواره‌های شهدا و همایش‌های کارگری در استان قم افزود: دیدارهایی نیز با ریاست رئیس جمهور، استاندار قم و امام جمعه قم در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خاطرنشان کرد: ادغام سه وزارت‌خانه و تشکیل وزارت‌خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله اقدامات مثبت سال گذشته بود که اداره‌کل مربوطه نیز در استان قم بدون کمترین حاشیه تشکیل شد ضمن اینکه خدمت‌رسانی به مردم نیز بدون مشکل ادامه یافت.

وی با بیان اینکه توزیع کارت اعتباری ویژه کارگران نیز در سطح ملی در دست اقدام است، گفت: نخستین مرحله این طرح در استان قم و با حضور استاندار قم اجرایی خواهد شد و هر کارگر می‌تواند در این طرح تا سقف یک و نیم میلیون تومان خرید انجام دهد، ضمن خرید کالاهای ایرانی در این طرح الزامی است.

رحمانی با اشاره به حوزه کارآفرینی و جشنواره‌های مربوط به این زمینه ابراز کرد: کانون کارآفرینان استان قم در آینده نزدیک تاسیس خواهد شد و این در حالی است که این مسئله مهم تاکنون متولی خاصی نداشت.

وی از رسیدگی به حدود پنج هزار فقره اختلاف میان کارگران و کارفرمایان در استان قم طی سال گذشته خبر داد و افزود: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های اختلافی کارگری در استان قم 34 روز بوده و این میزان از میانگین کشوری که 50 روز است کمتر محسوب می‌شود، ضمن اینکه رویکرد این اداره‌کل، حل اختلافات از طریق سازش است.

رحمانی با بیان اینکه بیش از 35 درصد پرونده‌های کارگری استان قم از طریق سازش حل شده است، گفت: در بحث آموزش مسائل ایمنی و قانون کار نیز زمینه رشد کارگران در استان قم فراهم شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان اینکه صیانت از قانون کار از جمله اقدامات این اداره‌کل در سال گذشته بوده است، گفت: آمار حوادث ناشی از کارهای مختلف در استان قم کاهش چشمگیری داشته و این در حالی است که میزان ساخت و ساز در استان قم افزایش یافته است.

وی بیان داشت: بیش از هزار و 500 درخواست کارگری به منظور ساماندهی مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گرفته است و علاوه بر آن در خصوص ساماندهی اتباع خارجی که مجاز به کار در ایران هستند بیش از 16 هزار کارت اشتغال صادر شده است.

رحمانی با اشاره به برگزاری هزار و 700 نفر ساعت جلسه در حوزه سرمایه گذاری و طرح‌های زودبازده در استان قم در سال گذشته افزود: طی این مدت بیش از پنج هزار و 200 مجوز با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان صادر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم از جذب بیش از 10 هزار نفر توسط کاریابی‌های غیر دولتی قم طی سال گذشته خبر داد و گفت: فرصت‌های شغلی اعلام شده در استان قم بیش از تعداد متقاضیان است.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در محیط‌های کارگری استان قم ابراز کرد: مسابقات کتابخوانی و قرآنی و نیز برگزاری نماز جماعت در تمام کارخانجات از جمله این اقدامات است.

رحمانی افزود: بحث تعاون نیز در قم مورد تاکید قرار گرفته و در حال حاضر بیش از دو هزار تعاونی در قم فعال هستند ضمن اینکه این مراکز در حوزه ساخت و ساز مسکن نیز فعالیت‌های خوبی داشته و هم اکنون 18 هزار واحد مسکونی توسط آنها ساخته شده یا در حال ساخت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به انتخاب این اداره کل به عنوان دستگاه برتر استان قم طی سال‌های گذشته گفت: امسال توسط مقام معظم رهبری به نام «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامگذاری شده و امیدواریم بتوانیم با اقدامات خود این شعار را به بهترین نحو تحقق بخشیم.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول