اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب پنج جلد

دانشنامه فاطمی چاپ می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون خدمات پژوهشی پژوهشکده دانشنامه‌نگاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از چاپ دانشنامه فاطمی تا ولادت امام رضا(ع) خبر داد.

دانشنامه فاطمی چاپ می‌شود

حجت‌الاسلام فاضل حسامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه تدوین دانشنامه‌های دینی یکی از اقدامات پژوهشکده دانشنامه‌نگاری است اظهار کرد: این پژوهشکده نوآوری، گره‌گشایی در قلمرو اندیشه‌ دینی و نظامات اجتماعی را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به آغاز تدوین دانشنامه فاطمی از سال 81 گفت: این دانشنامه به معرفی تخصصی زوایای مختلف زندگانی، سیره و تعالیم حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان الگوی عینی زن مسلمان می‌پردازد.

معاون خدمات پژوهشی پژوهشکده دانشنامه‌نگاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه دانشنامه فاطمی دارای ساختار موضوعی است عنوان داشت: این دانشنامه دارای هشت جلد بوده و شامل دو بخش در زمینه موضوعات تبیین زندگانی و سیره و تعالیم حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی تبیین ماهیت و مرتبت، حرمت و حقوق زن، مبانی و منزلت نهاد خانواده و حقوق و تکلیف ارکان خانواده از منظر اسلام را از دیگر موارد قابل توجه در این دانشنامه ذکر کرد.

حسامی خاطر نشان کرد: دانشنامه فاطمی تاریخ زندگانی و منزلت الهی حضرت فاطمه زهرا(س) را در راستای برطرف کردن ابهامات و پاسخگویی به شبهات کلامی و تاریخی بیان می‌کند.

وی یادآور شد: دانشنامه فرهنگ فاطمی دارای سه محور منزلت و شخصیت فاطمی، حکمت فاطمی و زن و خانواده بوده و مباحث آن در قالب 120 مدخل اصلی و 10 هزار مدخل فرعی تنظیم و ارائه می‌شود.

معاون خدمات پژوهشی پژوهشکده دانشنامه‌نگاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از رونمایی دانشنامه فاطمی در قالب پنج جلد همزمان با میلاد امام رضا(ع) خبر داد و افزود: سه جلد از این دانشنامه درباره حضرت زهرا(س) بوده و دو جلد باقیمانده شامل موضوعات زن و خانواده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول