اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سرمایه‌گذاری 43 میلیارد ریال صورت گرفت

تصویب 124 طرح کشاورزی در کامیاران

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی کامیاران از تصویب 124 طرح کشاورزی با 43 میلیارد و 894 میلیون ریال در سومین جلسه ستاد توسعه بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

تصویب 124 طرح کشاورزی در کامیاران

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، تیمور رضایی پیش از ظهر امروز در سومین جلسه ستاد توسعه بخش کشاورزی شهرستان کامیاران ضمن ارائه گزارشی از اجرایی شدن مصوبات جلسه قبلی، اظهار کرد: با اجرای این طرح‌ها زمینه اشتغال 129 نفر و تثبیت شغل 15 نفر را فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه عمده طرح‌های تصویب شده را، گاوداری نیمه صنعتی، نوسازی جایگاه دام، پرواربندی نیمه صنعتی گوساله و بره، طرح آب و خاک، پرورش گوسفند داشتی، طرح خوراک دام و آبزیان و ... اعلام کرد.

دبیر ستاد اجرایی توسعه کشاورزی کامیاران در پایان گفت: پرداختن به تولیدات ملی یکی از راهبردهای مهمی است که در راستای قطع وابستگی‌های اقتصادی یا استقلال و نیز اقتدار منطقه‌ای و جهانی در راستای افزایش درآمد خانوار و در نتیجه شکوفایی اقتصادی باید مدنظر قرار گیرد.

* اطلاع رسانی فعالیت‌های اجرایی ستاد به دهیاران

فرماندار شهرستان کامیاران نیز در این جلسه بیان کرد: مدیران عضو ستاد توسعه بخش کشاورزی باید اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم را در خصوص نحوه فعالیت‌های اجرایی ستاد با حضور کارکنان و بخشداران در زمینه توسعه کشاورزی از طریق دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی اعلام کنند.

علی‌عسگر روحانی افزود: با توجه به اینکه دستورالعمل پرداخت وام به طرح‌های کشاورزی منوط به سند مالکیت یا قرارداد اجاره با منابع طبیعی است لازم است قبل از هر اقدامی موارد فوق مورد بررسی قرار گیرد تا معرفی افراد به بانک با مشکل مواجه نشود.فرماندار کامیاران تأکید کرد: کارشناسان باید در خصوص واگذاری طرح‌ها به مواردی از قبیل قرار گرفتن در حریم راه، مکان‌های گردشگری، حاشیه سدها و سایر موارد توجه داشته و قبل از هر اقدامی بررسی‌های لازم صورت گیرد.وی در پایان خواستار شناسایی طرح‌های کشاورزی در این شهرستان شد که به‌دلیل کمبود اعتبار متوقف شده تا از این طریق مشکل آنها مرتفع شود، شهرستان کامیاران دارای 96 هزار هکتار مرتع، 38 هزار هکتار جنگل، 53 هزار هکتار اراضی دیم و 14 هزار هکتار اراضی آبی است که با 10 هزار و 250 بهره بردار بخش کشاورزی حدود 70 درصد جمعیت شهرستان به عنوان شغل اول یا دوم در بخش کشاورزی شاغل هستند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول