اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه همایش بهار هنر البرز انجام شد

تقدیر از 40 سال فعالیت هنری جلال مقامی در کرج

خبرگزاری فارس: در حاشیه همایش بهار هنر البرز از تلاش‌های 40 ساله جلال مقامی یکی از پیشکسوتان عرصه هنر دوبله کشورمان تقدیر شد.

تقدیر از 40 سال فعالیت هنری جلال مقامی در کرج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، نخستین همایش بهار هنر البرز در مرکز استان البرز برگزار شد.

در بخشی از این همایش که مربوط به تجلیل از هنرمندان استان البرز بود، از تلاش‌های جلال مقامی که یکی از پیشکسوتان عرصه هنر دوبله است، تجلیل به عمل آمد.

وی در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: هنر همواره در نزد ایرانیان از جایگاه رفیعی برخوردار بوده و مردم ما به افرادی هنرمند و هنردوست در جهان شهره و معروف هستند.

وی تصریح کرد: خوش‌بختانه در سراسر ایران به ویژه استان سرسبز البرز، جوانان با استعداد بسیاری حضور دارند که در صورت توجه به آنها و فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و سخت‌افزارهای لازم، می‌توانند استعداد هنری خود را شکوفا و به مردم عرضه کنند.

* کرج و البرز مظلوم واقع شده‌اند

این هنرمند پیشکسوت دوبله در سینما و تلویزیون به توانمندی‌های هنری جوانان البرزی اشاره کرد و گفت: این استان از ظرفیت‌های بسیار زیادی برخوردار بوده و جوانان آن با کم‌ترین امکانات آثار فاخر هنری بسیاری تولید و عرضه کرده‌اند.

جلال مقامی ادامه داد: مسئولان و متولیان دستگاه‌های فرهنگی و هنری باید قدر جوانان ساکن استان البرز را دانسته و شرایطی فراهم کنند که آنها بتوانند استعدادهای خود را عرضه و با کسب دانش روز، هنری که دارند را شکوفا کنند.

وی با طرح این پرسش که چرا جوانان استان البرز برای فراگیری دانش هنری باید به تهران مسافرت و در کلاس‌های ویژه شرکت کنند؟‌ گفت: ایجاد امکانات لازم برای پرورش جوانان مستعد البرزی در حوزه فرهنگ و هنر هزینه چندانی طلب نمی‌کند و با اندکی توجه می‌توانیم بسیاری از استعدادهای بالقوه البرز‌ی‌ها را پرورش دهیم.

مقامی افزود: استان البرز و به ویژه شهرستان کرج در زمینه بهره‌مندی از امکانات و تجهیزات فرهنگی و هنری مظلوم واقع شده و امکانات این استان بسیار محدود و ناچیز است.

وی در پایان تأکید کرد: در صورت توجه به جوانان مستعد و باذوق البرزی، در آینده نزدیک شاهد حضور اساتید هنری بسیاری از این استان خواهیم بود که امیدوارم مسئولان توجه لازم را به تحقق این مهم داشته باشند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول