اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جیرفت:

جشنواره بازی‌های محلی انتقال ارزش‌ها به نسل جوان است

خبرگزاری فارس: فرماندار جیرفت گفت: برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی انتقال ارزش‌ها، درس و تجربه‌ها به نسل جوان و نوجوان است.

جشنواره بازی‌های محلی انتقال ارزش‌ها به نسل جوان است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، ابراهیم غنچه‌پور یکشنبه شب در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره منطقه‌ای بازی‌های بومی و محلی کشور در جیرفت اظهار داشت: جیرفت بزرگ‌ترین دروازه تمدن شرق است، شهری که با دارا بودن قدمت 7 هزار سال قبل از میلاد مسیح نماد هنر و تمدن است.

وی افزود: اصالت و ارزش هر انسانی به هویت اوست و هویت ملی ما ایرانی بودن ماست.

غنچه‌پور تصریح کرد: با نگاه به تاریخ مردم ایران می‌توان افتخارات و شیرینی‌های آفریده شده را دید و اگر تلخی‌هایی بوده، نماد ایثار و گذشت است، ایران سرزمینی برخوردار از مردمان خونگرم است که فرهنگ و آداب و رسوم آن باید حفظ شود.

وی با بیان اینکه این فرهنگ‌ها باید به نسل‌های بعد منتقل شود، خاطر نشان کرد: فرهنگ ما غنی‌ترین و با ارزش‌ترین فرهنگ‌هاست و نباید در مقابل فرهنگ بیگانه خود را ببازیم زیرا که ما در هر عرصه‌ای که وارد شویم حرف برای گفتن داریم.

فرماندار جیرفت گفت: دوران کودکی و نوجوانی دوران حساسی در زندگی است که شاکله زندگی انسان را شکل می‌دهد و لازمه ساختن این شاکله بهره‌مندی از این فرهنگ غنی است.

غنچه‌پور ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره بیان کرد: برگزاری این جشنواره انتقال ارزش‌ها، درس و تجربه‌های این جشنواره به سایر نوجوانان است.

به گزارش فارس، جشنواره منطقه‌ای بازی‌های بومی و محلی کشور توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، شهرداری و فرمانداری شهرستان جیرفت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول