اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی:

فاینانس خارجی به کمک راه‌آهن اردبیل می‌آید

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از طریق فاینانس خارجی و یک شرکت اوکراینی راه‌آهن میانه – اردبیل سرعت عمل واقعی پیدا می‌کند.

فاینانس خارجی به کمک راه‌آهن اردبیل می‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد صادقی شامگاه یکشنبه در جریان بازدید از طرح‌های راهسازی در خلخال اظهار داشت: برای تامین بخشی از اعتبارات راه آهن اردبیل- میانه با شرکت اوکراینی برای تکمیل و بهره‌برداری راه‌آهن اردبیل- میانه و ادامه آن تا شمال استان اردبیل وارد مذاکره شدیم و نتایج مثبتی نیز به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه بخشی از طرح‌های ریلی کشور با امضای تفاهمنامه‌ای بین ایران و سرمایه‌گذاران اوکراینی اجرایی می‌شود گفت: برای تکمیل سه طرح ریلی اردبیل- میانه، میانه- تبریز و اردبیل-پارس‌آباد با اوکراینی‌ها به توافقات اولیه رسیده‌ایم.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تفاهمنامه‌ای با سرمایه‌گذاران کشور اوکراین برای توسعه شبکه ریلی و زیرساخت‌های حمل و نقل کشور به ویژه راه آهن صورت گرفت که تکمیل پروژه‌های یاد شده از آن جمله است.

صادقی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کارشناسان اوکراینی با حضور در ایران از نزدیک از این پروژه‌ها بازدید خواهند کرد و پس از بازدید نشست‌هایی با حضور کارشناسان وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌شود و پیشنهادات و نظرات هیئت‌های اوکراینی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: در صورت پذیرش پیشنهادات ارائه شده قرار داد مشارکت سرمایه‌گذاران این کشور در پروژه‌های عمرانی وزارت راه و شهرسازی منعقد خواهد شد تا زمینه آغاز همکاری آنها هر چه زودتر فراهم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: پروژه راه آهن میانه به اردبیل با تاکید رئیس جمهوری قرار است تا پایان دولت دهم به اتمام رسیده و بهره‌برداری شود.

صادقی اضافه کرد: این پروژه از سال 76 شروع شده و هم اکنون 26 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه عمده این میزان اجرا در طول دولت نهم و دهم انجام شده است افزود:عزم جدی برای تکمیل این پروژه داریم و هم اکنون پنج پیمانکار در این پروژه مشغول کار می‌باشند.

این مسئول با بیان اینکه راه آهن اردبیل پروژه‌ای است که نیاز به 600 میلیارد تومان اعتبار دارد عنوان کرد: تاکنون بیش از 100 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

صادقی به بهره‌برداری از جاده اردبیل– سرچم اواخر سال گذشته اشاره کرده و بیان کرد: این محور ارتباطی با توجه ویژه رئیس‌جمهور به سرانجام رسیده و با اختصاص اعتباراتی قصد داریم نسبت به توسعه آن اقدام کنیم.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: 80 کیلومتر از این جاده نیز تا پایان شهریورماه سال جاری چهار خطه شده و از به این طریق از بروز تصادفات جلوگیری خواهد شد.

صادقی اضافه کرد: برای برای ارتقای سطح 100 کیلومتر باقی مانده جاده نیز در آینده تلاش خواهد شد.

وی یادآور شد؛ تا فرارسیدن فصل سرما پاسگاه پلیس‌راه و راهدارخانه نیز در این جاده ایجاد و استقرار خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پروژه راه آهن اردبیل- میانه از سال 81 آغاز شده که تاکنون 26درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اما با تأکید رئیس جمهور و پیگیری وزارت راه و شهرسازی سوت قطار قبل از پایان دولت دهم در استان اردبیل شنیده می‌شود.

این طرح 180 کیلومتر از میانه تا اردبیل مسافت دارد و در حال حاضر 8 پیمانکار در قطعه‌های مختلف با قدرت مشغول کارند که برای بهره برداری از این طرح 600 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی‌شده است.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول