اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستیار ویژه رئیس‌جمهور:

راه‌آهن مراغه ـ ارومیه طبق برنامه زمان‌بندی پیش رود

خبرگزاری فارس: دستیار ویژه رئیس‌جمهور گفت: راه‌آهن مراغه - ارومیه باید بر اساس برنامه زمان‌بندی به اتمام برسد.

راه‌آهن مراغه ـ ارومیه طبق برنامه زمان‌بندی پیش رود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی‌اکبر محرابیان در بازدید از عملیات ساخت ایستگاه راه‌آهن مهاباد اظهار داشت: براساس برنامه زمان‌بندی راه‌آهن مراغه به ارومیه باید تا فروردین سال 92 آماده افتتاح و بهره‌برداری شود.

وی افزود: مسئولان استانی و پیمانکاران این طرح بزرگ ملی باید تعهد بدهند که سوت قطار در فروردین سال 92 در ارومیه به صدا درآید.

به گفته این مسئول این طرح یکی از طرح‌های مهم آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود که باید در سریع‌ترین زمان ممکن تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

وی اضافه کرد: عبور راه‌آهن مراغه - ارومیه از کنار مجتمع در دست احداث پتروشیمی مهاباد می‌تواند نقش مهمی در شکوفایی اقتصاد این منطقه داشته باشد.

محرابیان یادآور شد: پیمانکاران کم‌کار متولی این طرح باید جریمه شوند چرا که این طرح با توجه به مرزی بودن آذربایجان‌غربی و همجواری با سه کشور، قابلیت‌های ویژه صادراتی با داشتن مرزهای رسمی آبروی نظام بوده که باید بر اساس برنامه زمان‌بندی به اتمام برسد.

وی اظهار امیدواری کرد خط آهن تا پایان امسال با گذر از مهاباد و نقده به ارومیه اتصال پیدا کند و سپس گفت: ضروری است تابلوی روزشمار اجرای این طرح ملی در یکی از میادین اصلی شهر ارومیه برای اطلاع مردم از زمان‌بندی اجرای طرح و زمان افتتاح آن ضروری است.

دستیار ویژه رئیس جمهور خواستار نصب شد و عنوان کرد: در صورتیکه پیمانکار قبل از موعد مقرر تعیین شده طرح را آماده افتتاح کند باید تشویق شود. محرابیان گفت: تا پایان سال 91 همه قطعات حساس و مهم مسیر باید آماده بهره‌برداری شود و تا پایان خرداد 92 نیز پیمانکاران فرصت دارند برخی عملیات ریز را به اتمام برسانند.

طرح راه‌آهن مراغه - ارومیه در پنج قطعه و به طول 184 کیلومتر در دست ساخت است که از میاندوآب و با گذر از مسیر شهرستان‌های مهاباد و نقده به ارومیه وصل می‌شود.

دستیار ویژه رئیس جمهوری که از روز چهارشنبه به آذربایجان‌غربی سفر کرده روز پنجشنبه از روند احداث مجتمع پتروشیمی مهاباد نیز دیدن کرد.

محرابیان روز گذشته نیز از چندین طرح در دست اجرای صنعت آب آذربایجان‌غربی بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول