اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ری‌شهری سیاست‌های امنیتی اسلام را تبیین کرد

خبرگزاری فارس: سرکلانتر و روسای پلیس آگاهی و امنیت و فرماندهان کلانتری‌ها و عوامل انتظامی شهرستان ری با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام دیدار کردند.

آیت‌الله ری‌شهری سیاست‌های امنیتی اسلام را تبیین کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام، سرکلانتر و روسای پلیس آگاهی و امنیت و فرماندهان کلانتری‌ها و عوامل انتظامی شهرستان ری، با آیت الله محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام دیدار کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)در این دیدار ضمن با اهمیت خواندن وظیفه خطیر نیروی انتظامی در تامین امنیت جامعه، با بیان نکاتی از تفسیر آیه شریفه «ولتسئلن یومئذ عن النعیم»،  نعمت‌های امنیت و سلامتی را از نعمات الهی برشمرد که در روز قیامت از آنها سئوال می‌شود و در ادامه به سیاست‌های امنیتی اسلام اشاره کرد.

آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری گفت: مسئولان باید به گونه‌ای در ارتباط با انجام وظایف خود در بخش تحقق امنیت پاسخگو باشند و مردم نیز به گونه‌ای دیگر، از این رو که چگونه، از نعمت امنیت اخلاقی، امنیت سیاسی و امنیت اجتماعی و سایر ابعاد وجود امنیت برای تکامل و خودسازی استفاده کرده‌اند.

نویسنده کتاب« فرهنگنامه امنیت ملی» در این دیدار با بیان نکاتی از سیاست‌های امنیتی اسلام در روایات و آیات قرآن اظهار داشت: برنامه ریزی برای دستیابی و شناخت نسبت به اطلاعات مورد نیاز از تهدیدات امنیتی و عوامل آنها از نکات مورد تاکید در روایات اسلامی است و از این رو باید عواملی که موجب ناامنی در جامعه می‌شود را شناخت و با ابزارهای پیشگیری کننده از توطئه‌های دشمنان تجهیز شد.

‌آیت‌الله ری شهری همچنین تقویت بنیه معنوی و نیز رسیدگی به معیشت، خدمتگزاران بخش های خاص، همچون نیروهای مسلح را از اصول مهم و مورد تاکید اسلام برشمرد و گفت: اصلی ترین توصیه در روایات اسلامی در خصوص تقویت بنیه معنوی توصیه به یاد خدا و باور عمیق نسبت به آیه شریفه « هُوَ مَعَکمْ أَیْنَ مَا کُنتُمْ ... » است و احساس حضور در محضر خداست.

وی همچنین برنامه ریزی برای تبدیل کردن تهدیدهای امنیتی به فرصت‌های امنیتی را از جمله نکات مورد تاکید در روایات اسلامی برشمرد و افزود: در توسعه سیاسی اسلام این مساله مورد توجه قرار گرفته است که در رویارویی با مخالفان سیاسی و امنیتی، در گام اول، باید کاری کنیم که «مخالف» به «موافق» تبدیل شود، و در روایات اسلامی نیز آمده است «کسی که دشمن خود را به صلح بکشاند، به جمعیت خودش اضافه کرده است» و از این مساله به «کمال دور اندیشی» تعبیر شده است.

آیت‌الله ری‌شهری همچنین رعایت ارزش های اخلاقی در کشف توطئه‌های امنیتی و اجتماعی و پرهیز از درگیری بدون ضرورت با دشمنان را از دیگر نکات مهم دانست.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، ضمن تاکید به نامگذاری سال جدید توسط رهبرمعظم انقلاب به عنوان سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، اظهار امیدواری کرد، سال جدید سال برکت، خدمت و امنیت بیشتر برای همه مردم و خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

سید نعمت‌اله طباطبایی، فرمانده انتظامی شهرستان ری نیز در این نشست، طی گزارشی در ارتباط با اقدامات انتظامی صورت گرفته در این شهرستان اظهار کرد: خوشبختانه در سال جاری احساس امنیت نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و در حوزه راهنمایی و رانندگی، امسال با کاهش تصادفات خسارتی، جرحی و منجر به فوت نسبت به سال های گذشته روبرو بوده‌ایم.

انتهای پیام/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول