اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

92 هزار هکتار به کشاورزان فاقد زمین در آذربایجان‌شرقی واگذار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از تصویب واگذاری اراضی داخل حریم شهرها به بخش کشاورزی خبر داد و گفت: مجموع اراضی قابل واگذاری به کشاورزان فاقد زمین و فارغ‌التحصیلان بخش 92 هزار و 904 هکتار است.

92 هزار هکتار به کشاورزان فاقد زمین در آذربایجان‌شرقی واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در نشست ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به مصوبات اخیر این ستاد با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: از مجموع 4 میلیون و 549 هزار و 89 هکتار از اراضی استان 2 میلیون و 629 هزار و 873 هکتار را اراضی ملی به خود اختصاص داده است.

وی افزود: اراضی ملی قابل واگذاری در داخل حریم شهرها نیز به بهره‌برداران بخش کشاورزی و عمدتاً در حوزه صنایع فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی واگذار می‌شود.

محمدیان مجموع اراضی قابل واگذاری به کشاورزان فاقد زمین و فارغ‌التحصیلان بخش را 92 هزار و 904 هکتار عنوان کرد و افزود: از این میزان 68 هزار و 505 هکتار در خارج حریم شهرها و 24 هزار و 399 هکتار نیز در داخل حریم شهرها واقع شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به پرداخت 2هزار و 40 میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح توسعه بخش کشاورزی در آذربایجان‌شرقی افزود: کارگروه توسعه بخش کشاورزی در استان، تعیین خط مشی و تصویب برنامه اجرایی، تعیین حداقل نصاب اراضی قابل واگذاری، تامین و اختصاص آب مورد نیاز و تصمیم‌گیری در خصوص تامین و تخصیص و پرداخت اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و تسهیلات بانکی (مورد نیاز طرح) از جمله وظایف شاخص این کارگروه است.

وی همچنین تامین زیرساخت‌ها و خدمات زیربنایی (آب، برق، گاز، راه، مخابرات)، هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی تسهیل و تسری، اطلاع‌رسانی به متقاضیان و ارتقاء دانش بهره‌برداران، رفع موانع و مشکلات اجرایی (ارائه پیشنهادات حل مشکل به کارگروه)، بررسی و ارزیابی پیشرفت فیزیکی و پیگیری و انجام سایر امور محوله از وظایف شاخص دیگر این کارگروه است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اولویت و محدودیت اشخاص و بهره‌برداران برای اخذ تسهیلات و واگذاری اراضی افزود: روستاییان بیکار فاقد زمین و یا کم زمین ساکن محل، افراد با تجربه یا دارای مدارک تحصیلی مرتبط با طرح و فاقد شغل، عضویت یک یا چند فارغ‌التحصیل بیکار در شرکت‌ها و با تصویب در ستاد اجرایی شهرستان و صرفاً نیروی‌های بی‌کار در منطقه یا همجوار طرح، از جمله اولویت‌هایی است که در واگذاری اراضی و پرداخت تسهیلات بانکی مدنظر قرار گرفته است.

محمدیان تامین و اختصاص آب بر اساس مصوبات ستاد اجرایی استان و شهرستان را از جمله وظایف آب منطقه‌ای عنوان کرد و ادامه داد: اولویت اختصاص در اراضی طرح‌های جدید توسعه منابع آب، کاهش سهمیه آب پروانه‌ها براساس سند ملی آب به میزان 10درصد، کاهش و کنترل استحصال از طریق نصب تجهیزات اندازه‌گیری و افزایش راندمان توزیع و انتقال در خطوط  انتقال از جمله این موارد است.

پرداخت تسهیلات 300 میلیون ریالی هفت درصدی به کشاورزان

وی گفت: برای هر طرح 300 میلیون ریال تسهیلات هفت درصدی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

محمدیان افزود: موارد استثنا با تصمیم ستاد استان این مبلغ قابل افزایش بوده و بانک‌ها موظف‌اند هر نوع تعهدنامه و قرارداد که موجب تضمین برگشت منابع باشد پذیرفته و در این راستا میزان وثیقه خارج از طرح بیش از 10درصد تسهیلات و آورده متقاضی حداقل 10درصد کل سرمایه‌گذاری بوده و بانک‌ها موظف هستند ظرف 20 روز نسبت به ارزیابی و ارائه نتیجه به ستاد استان اقدام کنند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول