اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

فرهنگ کار در جامعه ضعیف است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: جامعه و مکتبی که ما در آن زندگی می‌کنیم، تأکید فراوان بر کار دارد، اما فرهنگ کار در جامعه ما ضعیف است.

فرهنگ کار در جامعه ضعیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جواد کمالی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز بسیج کارگری و در جمع بسیجیان کارگر در تالار برق کرمان اظهار داشت: یک زمان، دوره تولید اقتصادی و در زمان دیگر عرصه تلاش فرهنگی و اجتماعی است و اگر اصل تولید در صراط و سبیل الهی باشد، مؤثر بوده و عبادت تلقی می‌شود.

وی افزود: همه کارهایی که برای ارتقای جامعه و کشور انجام می‌شود، عبادت است به شرط آن که نیت برای رضای خداوند باشد.

کمالی‌ در مورد تعمیم کار در کشور ابراز داشت: ‌هیچ مکتب‌ و کتابی در عالم وجود ندارد که 252 مرتبه‌ در مورد کار صحبت کرده باشند به غیر از قرآن عظیم که در این مورد صحبت کرده است.

وی بیان داشت: جامعه و مکتبی که ما در آن زندگی می‌کنیم، تأکید فراوان بر کار دارد، اما فرهنگ کار در جامعه ما ضعیف است.

کمالی ابراز داشت: در کشورهایی که پایه و اساس دینی قوی ندارند، ساعت مفید کاری آن‌ها شش ساعت است در صورتی که در کشور ما دو ساعت کار مفید انجام می‌شود و این یکی از مشکلات جامعه کارگری و اجتماعی ‌ما است.

وی دلیل شکست در تعاونی کار را عمل نکردن به آیات خدا دانست و افزود: به دلیل اینکه تقوا در کار نیست و اگر تقوا در زندگی در پیش بگیریم، برکات آن شامل حال ما می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با بیان اینکه ما در جامعه جهانی و اسلامی یک الگو هستیم، گفت: امروز خیزش‌های اسلامی را شاهد هستیم که این‌ها یک الگوی کاری و اقتصادی ندارند و من و شما مکلف هستیم، کاری انجام دهیم که الگو برای آنها باشیم.

وی ابراز داشت: ایران یک کشور قدرتمند از نظر شرایط جهانی است به طوری که از نظر موقعیت استراتژیک حدود 30 نقطه ژئوپولوتیکی در جهان ‌دارد و از نظر ظرفیت‌ اقتصادی در رتبه هفدهم جهان قرار دارد.

کمالی در مورد تحریم‌‌های بین‌المللی گفت: ایران 2 هزار و 800 کیلومتر مرز آبی دارد و یکی از معبر‌های مهم هوایی و زمینی دنیا است، 19 میلیون بشکه نفت روزانه از تنگه‌هرمز عبور داده می‌شود و حیات دنیا در دست ماست.

وی با اشاره به وجود ۳۰ درصد معادن و ۲۲ درصد باغ های کشور در کرمان، تصریح کرد: کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور از ظرفیت‌های بالای برخوردار است و بازوان گرم شما کارگران را می‌طلبد تا پیشرفت کند.

کمالی افزود: در جنوب استان کرمان سالانه 3.5 میلیون تن محصول تولید و به سراسر کشور ‌و دنیا صادر می‌شود.

انتهای پیام/ل۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول