اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس دانشگاه تهران

پنجمین جشنواره آموزشی پردیس قم دانشگاه تهران برگزار شد

خبرگزاری فارس: پنجمین جشنواره آموزشی پردیس قم دانشگاه تهران با شعار «آموزش عالی، تولید دانش ملی و حضور در صحنه بین‌المللی» برگزار شد.

پنجمین جشنواره آموزشی پردیس قم دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، جشنواره آموزشی پردیس قم دانشگاه تهران با هدف تجلیل از دانشجویان و اساتید برجسته و معرفی گروه‌های آموزشی موفق در عرصه آموزش در چند سال گذشته، در پردیس قم دانشگاه تهران برگزار شد که در جریان برگزاری هر جشنواره از تعدادی از اساتید و دانشجویان برجسته تقدیر به عمل آمد.

در ابتدای این مراسم که رئیس دانشگاه تهران، مسئولان، اساتید و دانشجویان پردیس قم دانشگاه تهران حضور داشتند، رئیس پردیس قم دانشگاه تهران مطالبی در زمینه ضرورت تولید دانش ملی در کشور ارائه کرد.

وی با اشاره به ضرورت حضور دانشگاه‌ها در عرصه بین‌المللی، دانشگاه‌های جهان اسلام را نسبت به دریافت علوم از دانشگاه‌های ایران نیازمند و مشتاق توصیف کرد.

در ادامه معاون آموزشی پردیس قم دانشگاه تهران به ارائه گزارشی از روند انتخاب دانشجویان، اساتید و کارمندان برگزیده آموزشی دانشگاه پرداخت و به معیارهایی که در این موضوع مدنظر مسئولان دانشگاه بود، اشاره کرد.

رئیس دانشگاه تهران نیز با تمرکز سخنانش بر موضوع اسلامی‌سازی علوم انسانی، تولید دانش بومی در زمینه علوم انسانی را از ضرورت‌های حمایت از تولید ملی دانست.

فرهاد رهبر با اشاره به لزوم تقارن آموزش و پژوهش ابراز کرد: باید ضمن اصلاح نگاه جامعه به مقوله آموزش، فضایی در دانشگاه‌ها به وجود بیاوریم که متون آموزشی از پژوهش‌های بومی سرچشمه بگیرد.

وی ادامه داد: باید با همت نخبگان و اندیشمندان حوزه و دانشگاه به سمت راه‌اندازی یک نهضت ترجمه معکوس در کشور برویم و متون علمی و اعتقادی خود را به جهان عرضه کنیم.

در پایان این مراسم از دانشجویان، اساتید و کارمندان برگزیده بخش آموزش پردیس قم دانشگاه تهران تجلیل شد.

در این جشنواره از مدیر گروه 11 گروه آموزشی این دانشگاه از جمله حقوق خصوصی، فقه و مبانی اسلامی، فلسفه، مدیریت دولتی و مدیریت اجرایی تجلیل شد.

محمدمهدی ذوالفقارزاده دانشجوی برتر مقطع دکترا، صدیقه بهیرایی دانشجوی برتر مقطع کارشناسی ارشد و علی تمسکی بیدگلی، مهری شاه‌محمدی و فاطمه شریعتی دانشجویان برگزیده المپیادهای دانشجویی بودند که در این جشنواره از آنان تجلیل شد.

همچنین در این جشنواره از دو دانشجوی ممتاز دکترا و 12 دانشجوی ممتاز در مقطع کارشناسی ارشد نیز تقدیر شد. پس از برگزاری این جشنواره اساتید پردیس قم دانشگاه تهران در نشستی صمیمی با رئیس این دانشگاه به بیان نقطه نظرات خود در زمینه مسائل آموزشی و پژوهشی پرداختند.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول