اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی شهرداری منطقه 20 صورت می‌گیرد

تسهیل دسترسی زائران به ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 20 از اتصال ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به بزرگراه شهید آوینی در این منطقه خبر داد.

تسهیل دسترسی زائران به ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، عظیم بابایی ظهر امروز در نخستین نشست فصلی با علمای حوزه علمیه شهرری از اتصال ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به بزرگراه شهید آوینی در این منطقه خبر داد و گفت: به منظور تسهیل دسترسی زائران به ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، بزرگراه شهید آوینی به این محل متصل می‌شود.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه مطالعات مقدماتی طرح مورد اشاره در حال انجام است، اظهار داشت: با اجرایی شدن این طرح زائران می‌توانند به راحتی از امکانات رفاهی و خدماتی ضلع جنوب این حرم شریف استفاده کنند.

وی در ادامه هدف از نشست‌های فصلی با علما را بهره گیری از نظرات کارشناسی کارگروه‌های حوزه علمیه در زمینه مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: کارآمدی دین در حوزه مدیریت شهری و به ویژه امور فرهنگی با برنامه ریزی درست و منطبق با باورهای دینی به اثبات می‌رسد.

بابایی علمای دینی را به عنوان تولیدکنندگان، مروجان و نگهبانان دین در جامعه برشمرد و عنوان کرد: پرهیز از اسراف و هدر رفت منابع از جمله آموزه‌های دینی است که در مدیریت پسماند نقش بسزایی دارد.

شهردار منطقه 20 با تاکید بر اینکه تمام امکانات شهری متعلق به مردم است، بیان داشت: زیرساخت‌های لازم در سطح منطقه 20 به عنوان جنوبی‌ترین منطقه شهر تهران ایجاد شده است و ورود به مرحله رفتار سازی و مقوله فرهنگ با محوریت دین و مذهب از جمله برنامه‌های اولویت دار شهرداری در سال جاری است.

معاون امور فرهنگی آستان حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در ادامه جلسه رسیدگی به حوزه‌های علمیه را در مسیر توسعه فرهنگی شهر دانست و گفت: دین نقش تربیتی در جامعه دارد و توسعه فرهنگی یک جامعه با محوریت ارزش‌های دینی، خدمت به دین است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقدیری به ضرورت انسجام بین نیروهای مذهبی اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه شهرری با تشکیل کار گروه‌های تخصصی، آمادگی لازم در راستای آموزش و مشاوره در زمینه آموزه‌های دینی و حل معضلات شهری و جامعه را دارد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول