اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط زیست صورت گرفت؛

راه‌یابی نقاشی‌های کودکان کردستانی به سازمان ملل

خبرگزاری فارس: 11 اثر نقاشی کودکان کردستانی به بیستمین مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط زیست سازمان ملل متحد راه یافت.

راه‌یابی نقاشی‌های کودکان کردستانی به سازمان ملل
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: پس از داوری آثار ۱۱ اثر نقاشی کودکان و نوجوانان استان کردستان برای شرکت در بیستمین مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط زیست سازمان ملل متحد انتخاب و معرفی شدند.
به گفته سهیلا شیخی این مسابقه با موضوع زندگی در جنگل‌ها به منظور تشویق کودکان و نوجوانان سراسر جهان به حفظ محیط زیست برای گروه‌های سنی شش تا ۱۴ سال با تکنیک آزاد برگزار شد.
وی افزود: ۱۸۸ اثر نقاشی پس از داوری در سراسر کشور برای شرکت در مسابقه انتخاب و ارسال شده که 11 اثر از این آثار مربوط به کودکان استان کردستان است.
زانیار روئین ۱۱ ساله، نارین گلباغی ۱۰ ساله، آریا کافی هر سه از مریوان و احسان احمدی و آمنه احمدپور از بانه از جمله شرکت‌کنندگان مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط زیست سازمان ملل متحد هستند.
هومن نامور و حسین رضایی هر دو  از قروه، سنا هدایتی، میلاد محمدی و ساغر فریدونی از سنندج و محمد اسدی از سقز از دیگر راه‌یافتگان مسابقه نقاشی هستند که به بخش بین‌الملل راه پیدا کرده‌اند.
 
* راه‌یابی آثار کودکان کردستانی به مسابقات رومانی
مدیر کانون کودکان کردستان همچنین از راه‌یابی کودکان و نوجوانان کردستان به اولین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان رومانی خبر داد و گفت: آثار نقاشی ۹ نفر از  اعضا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان پس از داوری به اولین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان رومانی راه یافت.
آذین محمدی۱۷ ساله از کامیاران، مائده فرهادی ۱۰ ساله، سنبل صالحی ۱۴ ساله هر دو از سنندج، شلیر رحیمی و نازیلا خدامرادی و مائده حسینی ۱۰ ساله از دیواندره، ترمین شجیعی ۹ ساله، هومن صالح‌زاده ۱۳ ساله و سیران سرحدی ۱۱ ساله از بانه از راه‌یافتگان به اولین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان رومانی ۲۰۱۱ بودند.

* راه‌یابی آثار کودکان کردستانی به لهستان
شیخی گفت: درمیان آثار انتخابی برای شرکت در مسابقات بین‌المللی "تورن لهستان 2011" آثار نقاشی اعضای فعال مراکز کانون پرورش فکری استان کردستان نیز به چشم می‌خورد.
به گفته وی پس از داوری آثار نقاشی مراکز سراسر کشور، در میان آثار برگزیده ارسالی به کشور لهستان سه اثر نقاشی از آثار اعضای هنرمند مراکز کانون پرورش فکری استان کردستان نیز وجود دارد.
آثار نقاشی ارشاد صادقی ۹ ساله و سنبل صالحی ۱۴ ساله از سنندج و ارشیا فهیمی از مرکز شماره یک سقز پس  از داوری برای شرکت در شانزدهمین مسابقه بین‌المللی نقاشی تورن لهستان2011 ارسال شدند.
این مسابقه با موضوع همیشه سبز، همیشه آبی و تمام موضوعاتی که به محیط زیست امروز و آینده مرتبط می‌شود و با تکنیک آزاد برگزار شد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول