اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل آموزش‌ و‌ پرورش استان قزوین:

تنبیه‌های بدنی دانش‌آموزان در مدارس قزوین جایگاهی ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش استان قزوین گفت: اکنون تنبیه‌های بدنی و فیزیکی برای تنبیه کردن دانش‌آموزان در مدارس استان قزوین به هیچ عنوان جایگاهی ندارد.

تنبیه‌های بدنی دانش‌آموزان در مدارس قزوین جایگاهی ندارد

جعفر حبیبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: معلمان در گذشته از تنبیه‌های بدنی و فیزیکی برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استفاده می‌کردند که اکنون اجرای این نوع تنبیه‌ها در مدارس هیچ جایگاهی ندارد و معلمان با بهره‌گیری از دانش و علم تنبیه دانش‌آموزان را تنبیه می‌کنند.

وی با بیان اینکه اصول تعلیم و تربیت ثابت و روش‌های آن متغیر است، گفت: تشویق و تنبیه از اصول تعلیم و تربیت است ولی استفاده از روش‌های آن نباید به صورت سنتی استفاده شود چون تأثیرگذاری آن برای دانش‌آموز کمتر است، در این راستا باید از روش‌های تعلیم و تربیت علمی و دقیق‌تر استفاده شود تا در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تأثیرگذارتر باشد.

وی اظهار کرد: معلمان امروز با عشق و انگیزه بالا به  تدریس و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان می‌پردازند تا کیفیت آموزشی در مدارس ارتقا یابد و دانش‌آموزان با علاقه بیشتری علم و دانش را فرا بگیرند.

* افزایش یادگیری قرآن به دانش‌آموزان در مدارس قرآنی استان قزوین

حبیبی راه‌اندازی مدارس قرآنی را یکی دیگر از سیاست‌های مهم آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: این طرح از سال گذشته آغاز شده است و با توجه به ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس این طرح با سرعت مناسبی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: مدارس قرآنی با فعالیت فوق برنامه قرآنی که برای دانش‌آموزان فراهم شده است که با اجرای این طرح مدارسی که به یک نوبت صبح انتقال یافتند از شیفت بعدازظهر این مدارس برای غنی‌سازی اوقات فراغت و فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان با حضور داوطلبانه آنها در این مدارس استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: معلمان قرآنی آموزش‌های قرآنی را برای آموزش بهتر قرآن به دانش‌آموزان به صورت کاربردی و تخصصی فرا گرفتند تا مطالب قرآنی را با انگیزه بیشتری در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.

* افزایش سرعت هوشمندسازی مدارس قزوین

حبیبی در خاتمه تشریح کرد: استفاده از تکنولوژی به‌روز، برای انتقال مطالب از معلمان به دانش‌آموزان را بسیار مفید دانست که این تکنولوژی فضای مطلوبی بین معلمان و دانش‌آموزان را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول