اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک متخصص روان‌شناسی در بزرگداشت هفته ارتقای سلامت اعلام کرد

ناراحتی‌های جسمانی زمینه‌ساز اختلالات روانی

خبرگزاری فارس: یک متخصص روان‌شناسی در بزرگداشت هفته ارتقای سلامت مدارس گفت: با توجه به اینکه ناراحتی‌های جسمانی زمینه‌ای برای ابتلای فرد به اختلالات روانی است، بنابراین ورزش و تحرک بدنی در تقویت قوای جسمانی و حفظ روان مؤثر است.

ناراحتی‌های جسمانی زمینه‌ساز اختلالات روانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، میترا کرم‌بخش بعد از ظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: ضعف قوای جسمانی در پسران، زمینه‌ساز مشکلات روانی مثل احساس حقارت و عدم توانایی تطبیق خود با دیگران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ورزش در ایجاد رفتاری مانند رهبری، تحرک اجتماعی، حس ارزش‌های فردی و اجتماعی، عدم شک و تردید در خود، عدم بهانه‌جویی و در نهایت رشد اجتماعی بیش‌تر در افراد می‌شود، بیان کرد: ورزش از اضطراب و افسردگی جلوگیری کرده و اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد.

این متخصص روان‌شناسی با اشاره به اینکه این افراد از اعتماد به نفس و قابلیت حل مشکلات بیش‌تری برخوردار هستند و این امر در ایجاد ارتباط بیش‌تر با اطرافیان مؤثر است، تصریح کرد: فعالیت بدنی تحریک عضلات را به دنبال دارد و این عمل  فعالیت دستگاه‌های بدن به ویژه قلب و عروق را افزایش و در نهایت سبب خون‌رسانی بیش‌تر به سلول‌های مغزی می‌شود.

وی بیان کرد: میزان ورزش و نوع آن نیز در بهره هوشی دانش‌آموزان مؤثر است، به گونه‌ای که بیش‌تر نوجوانانی که نسبت به هم‌سالان خود ورزش می‌کنند، دارای بهره هوشی بالاتر و در نهایت عملکرد تحصیلی بهتری هستند.

کرم‌بخش با بیان اینکه شرکت در فعالیت‌های ورزشی بیش‌تر از هر نوع فعالیت دیگر فوق‌برنامه، سبب بهبود تحصیل نوجوانان می‌شود، افزود: ورزش می‌تواند علاوه بر ایجاد نشاط و سلامت در دانش‌آموزان، شور و اشتیاق بیشتر برای درس خواندن در افراد به وجود آورد.

وی اظهار داشت: اکسیژن‌رسانی بهتر به مغز با ورزش کردن سهل‌تر شده و این امر در یادگیری سریع دروس به دانش‌آموزان کمک شایانی می‌کند.

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول