اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

باید انحصار قدرت علمی دشمن را بشکنیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کرمان گفت: اگر عزت باشد، جایی برای سلطه‌گری نیست و ما می‌خواهیم انحصار قدرت علمی دشمن را بشکنیم.

باید انحصار قدرت علمی دشمن را بشکنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: دانش و صنعت هسته‌ای برای انقلاب اسلامی و کشور ما فوق‌العاده مهم است و اگر بخواهیم نمونه‌ای از این نوع کارها را نام ببریم، بسیار محدود هستند.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت زهرا (س) افزود: بدون شک هر دستاورد و پیشرفتی در کشور در پرتو پاکی و خلوص نیت تلاش‌گران این عرصه‌ها به دست می‌آید.

صباحی تصریح کرد: استکبار در دنیا جنجال به راه‌ انداخته که صنعت هسته‌ای علیه بشریت است و حتی اجازه نمی‌دهد مردم با فواید و مزایای این دانش آشنا شوند.

وی بیان داشت: دشمن به دنبال حفظ سلطه خود است و این امر را در انحصار علم و فناوری به دست خود دانسته و از طریق تهدید، تحریم و ترور این هدف را دنبال می‌کند.

صباحی افزود: تأکید بر دانش و صنعت هسته‌ای ارزش تحریم، ترور و تهدید را دارد، زیرا زمانی هم که از این دانش در کشور بحثی نبود، تحریم و ترور وجود داشت و طی 30 سال انقلاب اسلامی 17 هزار شهید ترور داریم.

وی گفت: آمریکا همواره به صورت مستقیم و غیر مستقیم در ترورها و آدم‌کشی با انگیزه سیاسی دست داشته و اگر ما از دانش هسته‌ای دست برداریم، دشمنی دشمنان همچنان ادامه دارد.

امام جمعه موقت کرمان ابراز داشت: ما قانع نیستیم و می‌خواهیم در سطح بالاتری گام نهاده و عزت ملی کسب کنیم و احساس غرور و عزت را در مردم ایجاد کنیم، اگر عزت باشد، جایی برای سلطه‌گری نیست و ما می‌خواهیم انحصار قدرت علمی دشمن را بشکنیم.

وی تصریح کرد: ما به دنبال صنعت هسته‌ای هستیم و آن را جزو منافع ملی و برای آینده کشورمان ضروری می‌دانیم و معلوم نیست، اگر زمانی انرژی به دست کشورهای استعمارگر بیفتد با دیگر کشورها چه می‌کنند.

صباحی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند "ما سلاح هسته‌ای را حرام می‌دانیم و دنبال آن نیستیم"، کشورهایی که خود مجرم هسته‌ای هستند، علیه ما مدعی شده‌اند در حالی که ما سلاح هسته‌ای را اقتدار آفرین و درست نمی‌دانیم.

وی عنوان کرد: هر علمی که سلطه بیگانه را تضعیف کرده و به ظالم اتکا نداشته باشد، اسلامی است و دانشمندان ما ثابت کرده‌اند که می‌توانند در این راه به خوبی حرکت کنند.

صباحی افزود: امروز دانش هسته‌ای و پیشرفت در علوم به دستورات بلند و آسمانی خداوند جامه عمل می‌پوشاند و دانشمندان ما به این فعالیت سخت و پیچیده وارد شده و نتیجه گرفته‌اند.

به گزارش فارس، بیست و یکمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعتی هسته‌ای کشور از امروز تا 13 اردیبهشت ماه جاری از ساعت 9 تا 17 پذیرای بازدیدکنندگان در دانشگاه شهید باهنر کرمان است.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول