اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌غربی:

مواد قانون قرارداد موقت کار اصلاح شود

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌غربی اصلاح مواد مختلف قانون قرارداد موقت کار را از نمایندگان مردم در مجلس خواستار شد.

مواد قانون قرارداد موقت کار اصلاح شود

اسدالله شیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه هم‌اکنون در هفته گرامی‌‌داشت مقام کارگر قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: در سال 1390 اصلاحیه قانون قرارداد موقت کار در مجلس شورای اسلامی مطرح شد ولی به میزان حد نصاب رای نیاورد پس انتظار می‌رود با طرح مجدد آن در راستای حمایت بیشتر از کارگران گام برداشته شود.

وی تصریح کرد: باید این قانون بررسی شده و سپس اصلاح شود تا امنیت شغلی به معنای واقعی کلمه را برای کارگران در برداشته باشد زیرا هم‌اکنون مهم‌ترین مشکل کارگران فعال در واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی فقدان امنیت شغلی است.

این مسئول از اجرا نشدن یکی از بندهای قانون نوسازی صنایع انتقاد کرد و گفت: بند بازنشستگی 25 سال پیش از موعد قانون فوق متاسفانه توسط دولت به مرحله اجرا گذاشته نمی‌شود که انتظار می‌رود این موضوع هم مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: این قانون تا سال 1389 در کشور اجرا می‌شد بعد مجلس به تصویب رساند تا زمان آغاز اجرای برنامه پنجم توسعه این قانون کما فی سابق معتبر بوده و باید اجرا شود ولی متاسفانه از سال 1389 به بعد مواد این قانون مغفول مانده است.

شیری با بیان اینکه در سال 1390 مجلس شورای اسلامی لازم‌الاجرا بودن قانون مذکور تا سال 1393 را به تصویب رساند اظهار داشت: این قانون برای واحدهای تولیدی و صنعتی که طبق اصل 44 قانون اساسی قابل واگذاری است اجرا می‌شود ولی در مورد سایر واحدها از اجرای آن خودداری می‌‌شود حال آنکه دولت باید همه کارگران فعال و زحمت‌کش را زیر چتر حمایتی خود قرار دهد.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول