اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

دستگاه‎ها نسبت به جذب صددرصدی تملک سرمایه‎ای اقدام کنند

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: دستگاه‎های اجرایی استان نسبت به جذب صددرصدی تملک سرمایه‎ای سال 1390 تا پایان سال مالی، اهتمام ویژه‎ای داشته باشند.

دستگاه‎ها نسبت به جذب صددرصدی تملک سرمایه‎ای اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جواد قناعت پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان اظهار داشت: در صورت عدم جذب منابع توسط هر دستگاه به همان میزان از سرجمع اعتبارات سال 1391 آن دستگاه کسر و بین دستگاه‎های فعال توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد: دستگاه‎های اجرایی برای افزایش سهم‎بری استان از اعتبارات ملی در سال 1391 با هماهنگی معاونت برنامه‎ریزی و شناسایی ردیف‎های دارای اعتبار اقدام کنند و گزارش جذب اعتبارات خود را در جلسه شورا ارائه دهند.

استاندار گلستان افزود: با توجه به اینکه بودجه امسال با تأخیر در استان ابلاغ می‎شود معاونت برنامه‎ریزی موظف است بر اساس قانون برنامه پنجم نسبت به اختصاص تنخواه اعتبارات استانی سال 1391 با اولویت تکالیف اقدامات قانونی، تعهدات استانی، پروژه‎های نیمه‎تمام و پروژه‎های محوری استان که به تصویب شورای برنامه‎ریزی استان رسیده اقدام کند.

قناعت یادآور شد: اجرایی شدن تعهدات مالی سفرهای اول، دوم و سوم وزارتخانه‎ها و سازمان‎ها در بودجه سال 1391 بر عهده مدیران و دستگاه‎های اجرایی مرتبط در استان خواهد بود.

به گفته وی دستگاه‎های اجرایی باید مطابق با فعالیت‎ها و وظایف مستمر و سازمانی‎شان نسبت به هزینه‎کرد تنخواه اختصاص یافته اقدام کنند.

استاندار گلستان عنوان کرد: با توجه به وجود ذخایر منحصر به فرد سرخدار در استان گلستان و بر اساس پیشنهاد راهبردی گیاهان دارویی با ایجاد مرکز ملی تحقیق، بررسی، تولید و تکثیر سرخدار در استان گلستان موافقت به عمل می‎آید و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان مکلف به پیگیری برای اخذ مجوزهای لازم و استقرار این مرکز در استان است.

این مسئول در خصوص سند تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان گفت: این سند به تأئید اعضای شورا رسیده و دستگاه‎هایی که در قالب سند به آنها تعیین تکلیف شده موظفند در راستای عملیاتی شدن آن تلاش کنند.

وی متذکر شد: برای استفاده از توان این گروه‎ها و تشکل‎های موجود در استان باید بخش کشاورزی کمیته‎ای را با مسئولیت مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری و روسای جهاد کشاورزی استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و تعاون روستایی استان تشکیل دهد.

قناعت در پایان اذعان داشت: این کمیته حداکثر طی مدت سه ماه نسبت به تجدید ساختار و رفع نقاط ضعف و تقویت تعاونی‎ها و تشکل‎های موجود اقدام کند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول