اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال 90 در چهارمحال و بختیاری

متخلفان زیست محیطی 150 میلیون ریال جریمه شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: متخلفان زیست محیطی این استان در سال گذشته 150 میلیون ریال جریمه نقدی شدند.

متخلفان زیست محیطی 150 میلیون ریال جریمه شدند

سعید یوسف‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در سال گذشته افزون بر 150 میلیون ریال جرائم زیست محیطی در این استان ثبت شده است که از این میزان 80 میلیون ریال ضرر و زیان مربوط به جرائم زیست محیطی و 40 میلیون ریال نیز مربوط به ضرر و زیان جرائم وصولی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به وجود 294 گونه جانوری در این استان، گفت: از این تعداد 197 گونه پرندگان، 35 گونه خزنده، 22 گونه ماهی، 62 گونه پستاندار و پنج گونه دوزیست در این استان شناسایی شده است.

یوسف‌پور از افزوده شدن چهار منطقه حفاظت شده تحت حفاظت محیط زیست این استان خبر داد و افزود: سالدران، منطقه نازی در بازفت، منطقه سفیدانه و منطقه خداآفرین بختیاری چهار منطقه حفاظت شده در این استان است که به مجموع هفت منطقه حفاظت شده در این استان تحت مدیریت محیط زیست استان اضافه می‎شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح‌ها 88 هزار هکتار به مساحت مناطق تحت حفاظت محیط زیست این استان افزوده می‎شود.

وی حفاظت از محیط زیست در راستای توسعه پایدار را مهم‌ترین رویکرد این اداره‌کل برشمرد و گفت: این سازمان در راستای حفاظت از محیط زیست علاوه بر تجهیز پست‌ها و پاسگاه‌های مستقر در مناطق تحت مدیریت، به‌طور شبانه‌روزی نیز با ایجاد و راه‌اندازی گشت‌های سیار در امور حفاظت از محیط زیست استان در حال فعالیت هستند.

یوسف‌پور با اشاره به مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست استان گفت: پارک ملی و منطقه حفاظت شده قیصری و شیدا اثر طبیعی ملی لاله واژگون، تالاب بین‌المللی چغاخور و منطقه شکار ممنوع شمس‌آباد از جمله مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست استان است.

انتهای پیام/ح20/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول