اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

توسعه اقتصادی بدون توجه به تولیدات داخلی غیر‌ممکن است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت: توسعه اقتصادی بدون توجه به تولیدات داخلی و حمایت از تلاشگران عرصه صنعت و تولید غیرممکن است.

توسعه اقتصادی بدون توجه به تولیدات داخلی غیر‌ممکن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرموذن صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات بخش خصوصی و واحدهای تولیدی اردبیل اظهار داشت: سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری شده یک فرصت استثنایی برای توسعه کشور محسوب می‌شود و مسئولان کشور باید به صورت منسجم و متحد برای حمایت از تولید ملی به‌پا خیزند تا تولیدات داخلی بتواند ضمن تامین نیازهای داخلی، در سطح بین‌المللی نیز قابل رقابت باشد.

وی با بیان اینکه توسعه کشور در بخش‌های مختلف بدون توسعه اقتصادی میسر نخواهد شد، افزود: توسعه اقتصادی نیز بدون توجه به تولیدات داخلی و حمایت از تلاشگران عرصه صنعت و تولید ممکن نخواهد بود.

این مسئول با اشاره به اینکه در حمایت از واحدهای تولیدی بیشتر شعار داده شده است، تصریح کرد: پویایی و به حرکت در آوردن چرخ‌های تولیدی واحدهای صنعتی نیازمند برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های اصولی، علمی، عملی و اجرای قاطعانه و صادقانه آنهاست.

رئیس کانون کارآفرینان استان اردبیل با اشاره به آمار تکان‌دهنده بیکاری، بیان داشت: یکی از معضلات اصلی کشور بیکاری است و تنها راه‌ حل اشتغال جوانان این مرز و بوم توسعه اقتصادی کشور از مسیر افزایش و تقویت تولید ملی تحقق خواهد یافت که این امر ضمن توسعه کشور و اشتغال جوانان، نشاط و پویایی را در میهن عزیزمان به ارمغان خواهد آورد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان اردبیل وضعیت صنعت و واحدهای تولیدی را نامناسب توصیف کرد و گفت: علاوه بر مشکلاتی که در سطح ملی گریبانگیر صنعت، اقتصاد و واحدهای تولیدی است حذف یک سری از مشوق‌ها در سال‌های اخیر بر دامنه مشکلات نیز افزوده است و متاسفانه در استان اردبیل این مشکلات و محدویت‌ها نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است که سبب شده صنعت و تولید استان اردبیل نتواند با استان‌های دیگر رقابت کند.

وی یکی از دغدغه‌های اصلی بخش خصوصی را مشکلات سیستم بانکی دانست و افزود: اکثر واحدهای تولیدی مشکلات نقدینگی دارند که این موضوع بعد از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها نیز تشدید شده است.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول