اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد

ارائه آموزش برای 8 هزار کارگر ساختمانی گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: برای سال جاری 8 هزار کارگر ساختمانی می‎توانند از آموزش‎ بهره‎مند شوند.

ارائه آموزش برای 8 هزار کارگر ساختمانی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسینعلی خواجه‎مظفری صبح امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان اظهار داشت: با سفر نیم روزه رئیس جمهور به گلستان افتتاح مسکن مهر، فرودگاه کلاله و جاده گلستان را خواهیم داشت.  

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز 5 هزار واحد مسکن مهر با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد گفت: افتتاح مسکن مهر گنبدکاووس که با حضور وزیر راه و شهرسازی محقق شد حاصل تلاش تعاونی‎های مسکن مهر بوده است، اما با توجه به زحمات کشیده شده از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص کمتر مورد توجه قرار می‎گیرد.

خواجه‎مظفری با اشاره به آمار اشتغال استان در بخش مسکن ادامه داد: سال گذشته با توجه به بالا بودن ساخت و ساز در گلستان با توجه به اجرای مسکن مهر در این زمینه بیش از صددرصد تعهد اشتغال محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در خصوص بیمه کارگران ساختمانی نیز خاطر نشان کرد: هر کارگر ساختمانی که به فنی‎وحرفه‎ای مراجعه کند و آموزش ببیند با اخذ گواهینامه می‎تواند از بیمه تامین اجتماعی استفاده کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته استفاده‌کنندگان از این آموزش‎ها نزدیک به 3 هزار نفر بوده تصریح کرد: برای سال 1391 به دنبال این هستیم که تا حدود 8 هزار نفر از این آموزش‎ها بهره‎مند شوند.

خواجه‌مظفری اضافه کرد: در خصوص بیمه کارگری طبق ماده 148 قانون کار از بدو شروع به کار اجباری است که کارگر بیمه شود که این قانون شامل همه کارگران فصلی، روزمزد و تمام وقت می‎شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان متذکر شد: بحث کارگری و کارفرمایی همیشه مورد اختلاف بوده است و از نگاه ما باید هر دو طرف را در نظر گرفت تا تعادل و عدالت رعایت شود.

این مسئول در خصوص آموزش کارگران نیز اذعان داشت: برای کسانی که از قانون کار تبعیت می‎کنند هر ساله آموزش‎هایی برای تعاونگران، کارگران و... ارائه می‎شود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول