اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته جهانی نجوم صورت می‌گیرد

برگزاری 20 برنامه توسط اعضای جامعه نجوم استان مرکزی

خبرگزاری فارس: همزمان با آغاز هفته جهانی نجوم بیش از 20 برنامه در استان مرکزی توسط اعضای جامعه نجوم استان مرکزی برگزار می‌شود.

برگزاری 20 برنامه توسط اعضای جامعه نجوم استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک هماهنگ‌کننده روز نجوم در استان مرکزی ظهر امروز در حاشیه سمینار علمی تخصصی رصد آسمان شب گفت: در استان مرکزی با هماهنگی گروه‌های دانشگاهی و دانش‌آموزی و خصوصی بیش از بیست برنامه همزمان با تمامی نقاط ایران برگزار می‌شود.

احمد الستی اظهار داشت: جامعه نجوم استان مرکزی به عنوان مرجع نجوم در سطح استان مرکزی برای تمامی ستاره‌شناسان و علاقه‌مندان به علم ستاره‌شناسی برنامه‌های سخنرانی، برگزاری همایش، رصدهای شبانه و کارگاه‌های نجومی، فعالیت‌های گروه‌های نجومی استان برای رصدگران و ستاره‌شناسان استان مرکزی را در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: در انجمن نجوم دانشگاه آزاد اسلامی اراک به مناسبت هفته جهانی نجوم سمینار علمی تخصصی رؤیت هلال در این هفته برگزار خواهد شد همچنین به همین مناسبت از چهارم اردیبهشت ماه دوره آموزشی نجوم با حضور اساتید برتر آغاز شده و تا پایان هفته جهانی نجوم ادامه خواهد داشت.

هماهنگ‌کننده روز نجوم در استان مرکزی افزود: انجمن نجوم دانشگاه آزاد اسلامی اراک با همکاری معاونت فرهنگی این دانشگاه کارگاه آموزش کار با ابزارآلات نجومی را برگزار خواهد کرد که شرکت در این دوره برای تمامی علاقه‌مندان و شهروندان اراکی آزاد و رایگان است.

الستی با بیان اینکه نشست نجوم در قرآن با حضور دکتر امیدیانی برگزار خواهد شد ادامه داد: تالار شریف دانشگاه آزاد اسلامی میزبان تمامی شرکت‌کنندگان و شهروندان ولایت‌مدار و قرآن‌پژوه خواهد بود و در این جلسه به تمامی شبهات علمی پاسخ داده خواهد شد.

وی گفت: به مناسبت روز نجوم انجمن‌های نجوم در دانشگاه صنعتی اراک و دانشگاه اراک نیز با برگزاری همایش و سخنرانی در زمینه علوم ستاره‌شناسی این روز را در کنار تمامی دانشگاهیان و ستاره‌شناسان استان جشن گرفتند.

هماهنگ‌کننده روز نجوم در استان مرکزی اظهار داشت: دانشگاه اراک و دانشگاه صنعتی از پتانسیل بالقوه نجومی برخوردار است و جزو انجمن‌های پیشتاز استان بوده‌اند.

الستی با اشاره به توان بالای ستاره‌شناسان در سطح استان افزود: در حال حاضر تمرکز اصلی ستاره‌شناسان بر روی دانش‌افزایی و بالا بردن سطح علمی شهروندان است که در این راستا تمامی گروه‌های نجومی استان تلاش قابل قبولی را انجام داده‌اند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت مناسب دانش‌آموزان در سال گذشته گفت: دانش‌آموزان استان مرکزی با حداقل امکانات بهترین مراسم نجومی استاندارد را برگزار کردند که خود گویای بالا رفتن سطح توان دانش‌آموزان از سال 87 است که این مسئله نیز همت و وحدت مسئولان ذیربط را در مورد نجوم دانش‌آموزی می‌طلبد.

هفته جهانی نجوم از 8 اردیبهشت لغایت 15 اردیبهشت است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول