اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از رقابت تبلیغاتی نامزدها در ایستگاه نماز جمعه

ای کاش پس از انتخاب حداقل جواب سلام مردم را بدهید

خبرگزاری فارس: زنگ تبلیغات مرحله دوم نهمین دوره انتخابات مجلس که از دیروز نواخته شد، امروز به اوج خود رسید و خیابان‌های اطراف مصلای تبریز کفپوش کاغذی رنگارنگ بود و برخی کاندیداها نیز به گرمی با نمازگزاران احوالپرسی می‌کردند.

ای کاش پس از انتخاب حداقل جواب سلام مردم را بدهید

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، طرفداران نامزدها از چند ساعت قبل از آغاز نماز جمعه در اطراف خیابان‌های مصلای امام خمینی (ره) محل اقامه نماز جمعه تبریز مستقر شده و به تبلیغات گسترده نامزدهای انتخاباتی خود اقدام کردند.

رقابت پرشور و رنگین شش کاندیدای انتخابات مجلس در تبریز امروز به اوج خود رسید و تب تبلیغات را در این شهر داغ کرد، مردم نیز خواسته یا ناخواسته با آن درگیر شدند.

تهیه و توزیع تراکت، جزوه، زندگینامه، بروشور، کارت، مراسم سخنرانی، پرسش و پاسخ همچنین مناظره، مصاحبه با جراید، نصب تابلو در محل ستادها، ارسال پیامک، توزیع سی‌دی، تبلیغ از طریق پایگاه‌های الکترونیکی و توزیع آثار تبلیغاتی مجاز از جمله موارد تبلیغاتی نامزدهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به شمار می‌آید.

بر پایه این گزارش، امروز حضور کاندیداهای مجلس نهم به همراه طرفداران خود در نماز جمعه بیش از هر چیزی همگان را به خود جلب می‌کرد طوری‌که برخی کاندیداها به گرمی با نمازگزاران احوالپرسی می‌کردند و همین امر موجب تعجب آنان شده و برخی به طعنه با کاندیداها می‌گفتند خدا کند بعد از انتخاب نیز در نماز جمعه حضور داشته باشید و حداقل سلام مردم را پاسخ دهید.

از سوی دیگر، با حذف چاپ و نصب پوستر، تبلیغات الکترونیکی و بازار SMS نیز داغ بوده و اشعار استاد شهریار نیز در این میان در امان نبوده و کاندیداها برای کسب رای بیشتر به سراغ این استاد نیز رفته‌اند.

امروز در خیابان‌های اطراف مصلای امام خمینی(ره) در واقع تونلی از طرفداران کاندیداها تشکیل یافته بود که هر شهروند تبریزی که وارد این تونل می‌شد در پایان این تونل با انبوه تبلیغات و ‌عکس‌های رنگارنگ کاندیداها مواجه می‌شد و برخی از شهروندان آنان را به نشانه اعتراض به زمین می‌ریختند و برخی آنها را دسته‌بندی می‌کردند و می‌گفتند در خانه بررسی می‌کنیم.

اما نقطه قابل تامل اینکه برخی کاندیداها کارشان از تبلیغات گذشته بود به گونه‌ای که مبلغان این کاندیداها نیز صدایشان درآمده بود.

برخی با پخش خودکارهایی که روی آن نوشته بود 15 اردیبهشت با این قلم خواهم نوشت، رهگذران را شوکه کرده و کسانی را که یادشان نبود 15 اردیبهشت مرحله دوم انتخابات مجلس نهم است، با تلنگری از این شیوه تبلیغ متعجب می‌کردند.

به هر حال امروز از پیر و جوان، زن و مرد همچنین کودک و نوجوان گردهم آمده بودند و با انبوهی کاغذ به کمک تکنولوژی برای کسانی تبلیغ می‌کردند که شعارهای زیبایی سر داده و دم از تحول، ساختن، رفع کمبودها و احقاق حق مردم می‌دادند.

شاید چشم و گوش مردم به این شعارهای کاندیداها عادت کرده باشد و تا حدی آنها را فقط در حد شعار تلقی می‌کنند و نه بیشتر، اما با همه این تفاسیر ملت ایران چون همیشه تاریخ باز بر سر عهد خود با انقلاب بوده و اجازه نمی‌دهند حرف‌های در حد شعار و رقابت تنها برای تکیه زدن بر اریکه قدرت، اراده آنان را برای سرافرازی ایران اسلامی سست کند.

انتهای پیام/ح10/چ3000      

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول