اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

دشمنان آرزوی جدایی سپاه و روحانیت را با خود به گور می‌برند

خبرگزاری فارس: جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: دشمنان اسلام و ایران این آرزو را که روزی پیوند سپاه با روحانیت و ولایت از بین برود باید با خود به گور ببرند.

دشمنان آرزوی جدایی سپاه و روحانیت را با خود به گور می‌برند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: یکی از روش‌های تربیتی اسلام که در مکتب‌های دیگر دیده نمی‌شود، ارائه الگوی صحیح به مردم است.

وی افزود: دین اسلام با ارائه الگو، انسان مطلوب نظر خویش را معرفی می‌کند و از مسلمانان می‌خواهد که سعی کنند خود را به آن شخص نزدیک کنند و در این رابطه، پیامبر عظیم‌الشأن اسلام به عنوان اسوه حسنه معرفی شده است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر اساس همین مسئله، روزهایی را به نام برخی اشخاص یا گروه‌ها نامگذاری کرده است گفت: روز ولادت بانوی بزرگوار اسلام که از آغاز تا پایان جهان، زنی به عظمت او نخواهد آمد به نام روز زن و مادر نامیده می‌شود همچنین روز پاسدار به مناسبت ولادت امام حسین(ع) و روز معلم نیز به دلیل شهادت استاد مطهری بوده است.

وی عنوان داشت: همه ابعاد شخصیتی شهید مطهری در این نامگذاری تأثیر داشته اما مهم‌ترین آنها، جامعیت اوست که وی را به‌عنوان الگویی برای معلمان و تربیت‌کنندگان جامعه تبدیل کرده است.

حاجی صادقی با اشاره به 32 صفت ذکر شده توسط امام خمینی(ره) برای شهید مطهری گفت: این شهید بزرگوار دین اسلام را به معنای حقیقی شناخته بود و جامعیت وی نیز به دلیل دینی بودن شخصیتش بود و اسلام را آنچنان که وجود داشت در اختیار مردم می‌گذاشت ضمن اینکه دارای منطقی قوی و انصاف در برخورد با دشمنان نیز بود به گونه‌ای که هیچ‌گاه کسی نتوانست وی را از مسیر اعتدال خارج کند زیرا جاذبه و دافعه او ریشه در منطق داشت و این مطلب باید مورد توجه همه مردم به ویژه معلمان و مربیان این کشور قرار گیرد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر فرصت دادن به کسانی که به دنبال استدلال و منطق هستند گفت: جهل عامل اصلی بی‌دینی و خداگریزی است و اگر بشر به آگاهی دست یافته و سخن حق را بشنود، راهی جز پیروی از دین نخواهد داشت.

وی ویژگی سوم مطهری را اعتدال دانست و تصریح کرد: این شهید بزرگوار در عین اینکه با اسلام تحقیرآمیز و متوقف‌کننده مبارزه می‌کرد، در مقابل روشنفکری منفعل و وابسته و نیز سکولاریسم و سایر ایدئولوژی‌های منحرف ایستادگی می‌کرد و در همه احوال، به اسلام سنتی ناب که در زمان پیامبر اسلام(ص) جریان داشت پایبند بود.

حاجی صادقی ولایتمداری، بصیرت و زمان‌شناسی مطهری را از دیگر ویژگی‌های وی معرفی کرد و افزود: خود شهید همواره می‌گفت آنچه من نوشته و گفته‌ام، بر اساس نیاز مخاطبان بوده است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاکید کرد: رهبر نظام اسلامی نیز همین‌گونه هستند و بر اساس نیازهای جامعه سخن می‌گویند به طوری که نام‌گذاری هر سال نیز بر اساس همین منطق صورت می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط رهبر کبیر انقلاب بیان داشت: این نهاد بر اساس نهضت عاشورا و به امر امام خمینی(ره) تاسیس شد و فلسفه وجودی آن، دفاع و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است ضمن اینکه تعمیق انقلاب نیز از جمله اهداف آن است زیرا عقیده بر این است که انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز ظهور بوده و باید به وسیله آن جهان را اصلاح کرد.

حاجی صادقی سازماندهی بسیج مردمی را از جمله برکات تشکیل سپاه پاسداران دانست و تصریح کرد: این نهاد مقدس در هر برهه زمانی که خطرات گوناگون انقلاب را تهدید کرده است، سنگر پاسداری را خالی نکرده و در مقابل هر دشمن سخت، نرم، فرهنگی، داخلی و خارجی و همچنین در مقابل فتنه ایستادگی کرده است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه سپاه پاسداران هر ابزار مشروعی که اجازه آن از سوی دین داده شده است را برای خود فراهم خواهد کرد افزود: در عین حال، رمز سربلندی نیروهای سپاه، معنویت، اعتقاد بالا و اتصال به خداوند است.

وی ادامه داد: عامل اصلی این معنویت، پیوند با ولایت است زیرا ما اجازه نخواهیم داد آنچه در طول تاریخ علیه امامان معصوم(س) روا داشته شد بر سر نایب امام نیز اعمال شود.

حاجی صادقی به ارتباط سپاه پاسداران با مرجعیت و حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: وابستگی و پیوند سپاه با روحانیت بیش از ارتباط با سایر نهادها است به طوری که بیش از 2 هزار روحانی را با تکریم فراوان در میان خود گرد آورده است ضمن اینکه رهبر انقلاب یک شخصیت روحانی را نیز در کنار فرمانده سپاه منصوب و وی را مأمور ارتقای سطح معنوی نیروهای سپاه کرده است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران رهبر انقلاب را راهبر و مراجع تقلید را راهنمای مسیر در پیش گرفته شده توسط سپاه دانست و تاکید کرد: به برکت این مسائل، هیچ گروهی نتوانسته است با وجود تمام سرمایه‌گذاری‌ها، کوچک‌ترین انحرافی در این نهاد مقدس ایجاد کند هر چند ممکن است برخی اشخاص گذشته خود را فراموش کنند و این در حالی است که نخستین شمشیرزنان در مقابل حضرت علی(ع) در جنگ جمل نیز لقب سیف‌الاسلام را داشتند.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران با محوریت ولایت در صراط مستقیم به حرکت خود ادامه می‌دهد خطاب به دشمنان اسلام و انقلاب گفت: این آرزو را که روزی پیوند سپاه با روحانیت و ولایت از بین برود باید با خود به گور ببرید.

حاجی صادقی با اشاره به 10 شهیدی که سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) قم در سال گذشته تقدیم انقلاب و مردم ایران کرده است ابراز کرد: تواضع و مهربانی همین نیروها را نیز باید از مردم غرب کشور پرسید که عقیده دارند این نیروها آنها را از چنگ دشمنان و منافقان نجات داده‌اند.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول