اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سپاه سیستان‌وبلوچستان

سپاهیان هادیان فرهنگی نظام هستند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: عمده‌ترین رسالت سپاهیان به عنوان هادیان فرهنگی نظام، معنویت و بصیرت افزایی است.

سپاهیان هادیان فرهنگی نظام هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام برهان باقری صبح امروز در جلسه مطبوعاتی به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران، هفته عقیدتی سیاسی و سالروز شهادت استاد مطهری در سپاه سلمان استان اظهار داشت: سپاه انقلاب اسلامی از محوری‌ترین و تأثیرگذارترین نهادهای برخاسته از متن جامعه است.

وی با اشاره به عملکرد درخشان این نهاد اسلامی در طول سال‌های دفاع مقدس و پس از آن افزود: رشد 18 برابری علمی نظام در زمینه‌های دفاعی، فضایی، زمینی، دریایی و حماسه آفرینی‌های این نهاد در سازندگی و رشد اقتصادی و معنوی همه مرهون بسیج، سپاه و سربازان گمنام و دانشمندان جوان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: رموز موفقیت سپاه، شناخت از انقلاب اسلامی، دین باوری و اطاعت از امام و ولایت فقیه است.

باقری یادآور شد: شناساندن این الگوی سازنده و مثبت به خانواده‌ها، جوامع و جهان اسلام که منشأ بیداری اسلامی در جهان شده است و بصیرت بخشی و معنویت افزایی در جامعه کنونی مستلزم آگاهی و بینش مطابق با نیاز روز جامعه است.

وی در ادامه پیروی از خط امام و ولایت، ارتقاء دانش و بینش، تقویت بنیه معنوی، انس با قرآن و آموزه‌های آن، بصیرت افزایی و روشنگری سیاسی و معنوی، پرورش استعدادهای درخشان، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، نظارت بر جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی را از جمله اهداف رسالت عقیدتی و سیاسی هادیان سپاه برشمرد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: هر پاسدار باید یک هادی و روشنفکر در جهان اسلام باشد.

باقری وظایف رسانه‌ها را در هدایت افکار جامعه بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: با توجه به تحولات سیاسی و اجتماعی و شرایط کنونی جهان اسلام در موضوع بیداری اسلامی و سلطه فرهنگی جنگ سایبری و نابرابری‌های اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، وظایف رسانه‌ها و نهاد مردمی سپاه در روشنگری جوامع خطیر و فراملی است.

وی به 12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت مرتضی مطهری و هفته معلم اشاره کرد و عنوان داشت: ویژگی‌های شخصیتی و آثار ماندگار استاد شهید مطهری قابل مردن و فراموش شدن نیست و الگوی تأثیرگذار برای تعلیم و تربیت اقشار جامعه از جمله دانشگاهیان، حوزویان و... است.

نماینده ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان آثار ارزشی و تأثیرگذار و ماندگار شهید مطهری خاطر نشان کرد: این شاگرد فرهیخته امام راحل، بهترین الگوی رفتاری در بعد معنویت و بصیرت افزایی بوده و پیروی از روش وی در بعد رفتاری پیروی از خط امام و رهبری است.

باقری اضافه کرد: برنامه‌های روز شمار هفته عقیدتی و سیاسی سپاه در استان شامل جهاد علمی و خودباوری، خط دهی با پیروی از ولایت‌فقیه، روشنگری بیداری اسلامی در سده اخیر، استکبار ستیزی و مبارزه با تفکر رژیم غاصب صهیونیستی، مهدویت و انتظار، ایثار و شهادت، شهید مطهری و سیمای زن و... است.

وی تصریح کرد: از اساتید صاحبنظر در راستای اهداف انقلاب و نظام از جمله سپاهیان هادیان فرهنگی و سیاسی کشور نیز دعوت شده تا در برنامه‌های این هفته حضور داشته باشند.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول