اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از دور دوم انتخابات مجلس

صعود به بهارستان با تراکتور

خبرگزاری فارس: به دنبال تبلیغات سنگین منزل به منزل در حاشیه شهر تبریز، کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس نهم در تبریز به دنبال صعود با استفاده از تراکتور هستند.

صعود به بهارستان با تراکتور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو دارای شش کرسی در مجلس شورای اسلامی است که در مرحله نخست انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 12 اسفند با حضور گسترده این حوزه انتخابیه به ترتیب محمدحسین فرهنگی، مسعود پزشکیان و علیرضا منادی با کسب اکثریت آرا به مجلس نهم راه یافتند.

رضا رحمانی، محمداسماعیل سعیدی، هادی قره سیدی رومیانی، علی آجودان‌زاده، رسول جلیل‌زاده و عشرت شایق در مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه با یکدیگر رقابت خود را به مدت یک هفته آغاز کردند.

بر اساس گزارش فارس، به دنبال پیروزی چهار بر یک تراکتورسازی بر پرسپولیس تهران پیامک‌های تبریک کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس نهم آغاز شد و به صورت گسترده به شهروندان تبریزی ارسال شد، حتی برخی پیامک‌ها  طوری نوشته شده بود که به نظر می‌رسید جزو کادر فنی تیم هستند که این چنین درباره موفقیت تیم تراکتورسازی سخن می‌گویند.

از روزهای گذشته نیز مهمانی‌های نهار و شام برخی کاندیداها به اوج خود رسیده و دعوت‌های چند صد نفری با نام‌های مختلف و به مناسبت‌های مختلف صورت می‌گیرد و دعوت‌شدگان در برخی موارد در مقابل کار انجام شده قرار می‌گیرند چون از قبل نمی‌دانند این مهمانی توسط کاندیدای مجلس صورت گرفته است.

تبلیغات کاندیداهای مجلس در این دوره شکل‌های متنوع و تازه به خود گرفته بود از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و انتخاباتی گرفته تا فعالیت در پایگاه‌های خبری و فضای مجازی که این نوع تبلیغات در این دوره فراگیری بیشتری پیدا کرده است، اما در عین حال نمادها و شعارهای گروه‌های سیاسی فعال در انتخابات و فهرست کاندیداهای جبهه‌های مختلف و همچنین کاندیداهای مستقل در خیابان‌ها و معابر به صورت بنر و پلاکارد همچون بیرق‌های رنگارنگ به اهتزاز درآمده است.

تبلیغات منزل به منزل در حاشیه شهر تبریز از سوی برخی کاندیداها و حضور در محفل‌های خانوادگی از شیوه‌های دیگر تبلیغات در شهر تبریز است.

در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو شش نامزد برای ورود سه نفر به مجلس نهم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که از میان آنها فقط دو نفر سابقه حضور در مجلس شورای اسلامی را دارند.

گزارش فارس حاکی است، شش داوطلب در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو از دقایق آغازین تبلیغات رقابت سنگین و سختی را آغاز کرده‌اند به طوری که در همان دقایق اولیه اکثر مکان‌های تعیین شده برای انتخابات از عکس‌های کاندیداها پر شد.

در پایان یک نکته‌ دیگر اینکه شامگاه روز جمعه پایان رقابت‌ها و شروع رفاقت‌ها است و نتیجه‌ انتخاب مردم هر چه که باشد باید مورد قبول نامزدها و حامیان آنان بوده و برنده و بازنده هر دو به عملکرد و رویکرد آنان مرتبط است.

برندگان باید فرصت پیش رو را مغتنم شمرده و برای حفظ اعتماد مردم و پاسداشت امانتی که به آنان سپرده شده تلاش نمایند و بازندگان نیز برای جلب این اعتماد و بدست آوردن فرصت‌هایی در آینده بکوشند که احترام به رای مردم از جمله لوازم آن است.

دومین مرحله انتخابات مجلس نهم روز جمعه 15 اردیبهشت و کمتر از یک ماه مانده به آغاز دوره آتی فعالیت بهارستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول