اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ایران تراکتور مورد نیاز ساحل عاج را تامین می‌کند

کشت کاکائو در ساحل عاج با تراکتور ایرانی

خبرگزاری فارس: سفیر ساحل عاج خواستار راه‌اندازی خط تولید تراکتور ایرانی در این کشور شد.

کشت کاکائو در ساحل عاج با تراکتور ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ابوالفتح ابراهیمی مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در نشستی با سفیر ساحل عاج گفت: این تقاضا از طرف کشور ایران و مجموعه تحت مدیریتش مورد بررسی قرار می‌گیرد تا با ارزیابی بازار و نیاز کشاورزان این کشور در صورت وجود توجیه اقتصادی، خط تولید تراکتور در ساحل عاج راه‌اندازی شود.

وی افزود: برای کوتاه مدت نیز تراکتورسازی اعلام آمادگی کرد تا نیاز کشاورزان ساحل عاج را از طریق واحد مونتاژ و تولیدی تراکتورسازی ایران در سنگال تامین کند و طی امسال اولین محموله تراکتور ایرانی به این کشور ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود نیاز داخلی ساحل عاج سالانه 300 دستگاه باشد، گفت: با توجه به محصولات کشاورزی این کشور نیاز کشاورزان ساحل عاجی به ادوات کشاورزی در رنج تراکتورهای متوسط بین 70 تا 90 اسب بخار  است.

ابراهیمی تاکید کرد: با توجه به تولید محصول کاکائو در ساحل عاج و تامین نیاز صنایع غذایی ایران از طریق این کشور تلاش می‌شود تا از طریق مبادله پایاپای در تبادلات بین دو کشور تسریع به وجود آید.

عضو کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: حضور گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در کلیه کشورهای آفریقایی ملموس است ولی با توجه به مستعد بودن کشاورزی ساحل عاج در غرب آفریقا، حضور در بازار این کشور نیز می‌تواند باعث رونق اقتصادی هم برای ایران و هم برای این کشور باشد. 

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول