اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استخوان‌های تحریم زیر چرخ دانش ایرانی

تولید محور جلوی تراکتور توسط محققان داخلی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی گفت: شرکت‌های اروپایی پیشتاز در تولید محور جلو (اکسل) با آگاهی از دستیابی محققان به تکنولوژی تولید محور جلو در ایران پیشنهاد همکاری گسترده در زمینه تولید این محصول را به تراکتورسازی ایران دادند.

تولید محور جلوی تراکتور توسط محققان داخلی

ابوالفتح ابراهیمی مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: محققان گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در حالی موفق شدند محور جلوی تراکتور را تولید کنند که در ماه‌‌های اخیر فروش آن به تراکتورسازی و در راس آن به ایران از سوی کشورهای اروپایی به عنوان مهم‌ترین تولیدکنندگان این دستگاه مورد تحریم قرار گرفته بود.

وی افزود: بومی‌سازی و تولید داخلی محور جلو که مهم‌تر از هر مزیت و ویژگی آن برای کشور و تراکتورسازی ایران و مهندسان این مجموعه حائز اهمیت بود برای نخستین بار در کشور و طی یک سال گذشته توسط محققان این مجموعه طراحی و ارائه شده است.

ابراهیمی گفت: شرکت‌های اروپایی پیشتاز در تولید محور جلو (اکسل) با آگاهی از دستیابی محققان به تکنولوژی تولید محور جلو در ایران پیشنهاد همکاری گسترده در زمینه تولید این محصول را به تراکتورسازی ایران دادند.

 

جلوگیری از خروج بیش از 17 میلیون دلار ارز سالانه از کشور

وی با اشاره به قابلیت‌های اقتصادی و فنی تولید داخلی این محصول گفت: جلوگیری از خروج بیش از 17 میلیون دلار ارز سالانه از کشور، توجیه اقتصادی بیش از 20 میلیون ریالی هر محصول تولیدی در تراکتورسازی نسبت به واردات آن از خارج، سود خالص 100 میلیارد ریالی به نتیجه رسیدن این پروژه برای صنعتگران داخلی، قیمت پایین تولید داخل محور جلو تنها در بخش اقتصادی است.

مجهز شدن محور تولیدی در تراکتورسازی به قفل اتوماتیک

این فعال عرصه صنعت کشور از مجهز شدن محور تولیدی در تراکتورسازی به قفل اتوماتیک خبر داد و گفت: محور جلوی تولیدی در تراکتورسازی علاوه بر قابلیت‌های کمی و کیفی فنی، استفاده از مواد اولیه مرغوب تولیدی در ایران، دارای قفل اتوماتیک نیز است که کنترل تراکتور را برای راننده آسان و سهل کرده و از بروز بسیاری از حوادث و خطرات جلوگیری می‌کند.

ابراهیمی اضافه کرد: محور جلو قابل نصب بر روی انواع تراکتورهای تولیدی در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران از جمله تراکتورهای دو دیفرانسیل 285،299،399، 475، 485، 800، 1050 است.

وی اظهار کرد: با تولید نیمه اتوماتیک روزانه 15 دستگاه تولید و در مرحله بعد که تولید تمام اتوماتیک در دستور کار قرار می‌گیرد روزانه شاهد خروج 45 تا 50 دستگاه محور جلو از خط تولید خواهیم بود.

عضو کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر مشکلات به وجود آمده طی ماه‌های گذشته در خطوط تولیدی تراکتور به دلیل تحریم این دستگاه گفت: این مشکلات همت مهندسان این مجموعه را بر آن داشت تا با تولید نزدیک به 50 دستگاه از محصول یاد شده به صورت پایلوت موفقیت خود را به رخ دنیا بکشانند.

تولید 5 هزار دستگاه محور جلوی تراکتور

ابراهیمی تصریح کرد: تولید 5 هزار دستگاه محور جلو در سال 91 که تنها نیاز خود گروه تراکتورسازی ایران است در برنامه استراتژیکی توسعه و تولید آن قرار دارد و در صورت تقاضا از سوی سایر مجموعه‌های صنعتی کشور می‌توان ظرفیت تولید را به بیش از این نیز رساند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون باید از تراکتورسازی به‌عنوان یکی از محورسازان عمده کشور یاد کرد که می‌تواند حتی نیاز خودروسازان داخلی را نیز در صورت درخواست تامین کند.

تولید انبوه این محصول با ظرفیت‌های یاد شده در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران از امروز و همزمان با ایام دهه فجر آغاز شد.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول