اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مرز ایران و ترکمنستان

دریچه‌های سرریز سد دوستی بازگشایی شد

خبرگزاری فارس: برای تأمین آب شرب مشهد دریچه‌های مخزن آب سد دوستی به سمت مشهد باز و سرریز شد.

دریچه‌های سرریز سد دوستی بازگشایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین جعفری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌رضوی در مراسم سرریز شدن مخزن سد دوستی اظهار داشت: در حال حاضر سد دوستی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تأمین آب شرب مشهد است چرا که همه ساله در طول 365 روز سال مخزن آن آب مورد نیاز را دارد.

وی با اشاره به طول این سد، افزود : طول این سد 35 کیلومتر است که نهاد دوستی بین دو کشور ایران و ترکمنستان است و در ساخت این سازه عظیم، همکاری میان مهندسان و کارکنان دو کشور به چشم می‌خورد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌رضوی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به بارندگی‌های اخیر 80 درصد ظرفیت مخزن سد دوستی پر شده است که از این مقدار یک میلیارد و 100 میلیون مترمکعب ذخیره آب این سد به سمت مشهد سرریز می‌شود و از حجم آب آن 50 درصد مربوط به شهر مشهد و 50 درصد دیگر مربوط به ترکمنستان و نواحی منتهی در مسیر آب است.

در ادامه این مراسم که با حضور مدیرعامل سازمان آب منطقه‌ای خراسان‌رضوی و مسئولان ترکمنستان برگزار شد چهار دریچه مخزن آب سد دوستی باز شد که طی آن یک میلیارد و 100 میلیون مترمکعب آب به سمت مشهد سرازیر شد که پس از پمپاژ، آب توسط پمپاژخانه به سمت انشعابات حرکت خواهد کرد و بنا است هشت روز دریچه این مخزن باز باشد.

از نکات قابل توجه و جالب این مراسم بارش شدید باران بود که اکثر مسئولان ترکمنستانی را سریعاً وادار به ترک محل کرد به طوری که شدت بارش باران بر روی این قضیه تأثیرگذار بود.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول