اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته صورت گرفت

برگزاری 115 دوره آموزش مهارتی ویژه صنایع و صنوف در همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‏‏ای همدان از برگزاری 115 دوره آموزش مهارتی ویژه صنایع و صنوف تا پایان سال گذشته خبر داد.

برگزاری 115 دوره آموزش مهارتی ویژه صنایع و صنوف در همدان

سید‏‏مهدی باقری امروز در گفت‏‏وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: سال گذشته 115 دوره آموزش مهارتی ویژه صنایع و صنوف برگزار شد که بیش از 57 هزار نفر ساعت آموزش ضمن‏‏ کار و بیش از 62 هزار نفر ساعت آموزش ارائه شد.

وی افزود: در حال حاضر ثبت‏‏نام سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در استان همدان و تا 15 اردیبهشت ماه در مراکز فنی و حرفه‏‏ای در راستای شناسایی نخبگان مهارتی و معرفی آنها به صنایع و مشاغل مرتبط انجام می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‏‏ای همدان با اشاره به پیام رهبری در سال جاری تصریح کرد: توسعه آموزش‏‏های مهارتی ویژه شاغلان صنایع و برگزاری کارگاه‏‏های تخصصی آموزشی ویژه مدیران و کارشناسان، برگزاری دوره‏‏های آموزشی کارآفرینی برای مهارت‌آموزان و ارتقای سطح دانش مربیان فنی و حرفه‏‏ای از برنامه‏‏های فنی و حرفه‏‏ای تلقی می‏‏شود.

این مسئول از انعقاد تفاهمنامه بین فنی و حرفه‌ای و معاونت فرهنگی شهرداری همدان خبر داد و تصریح کرد: طبق این تفاهمنامه، فنی و حرفه‏‏ای در فرهنگسراهای حاشیه شهر در قالب تیم‏‏های سیار آموزش مهارتی به متقاضیان ارائه می‏‏کند.

باقری گفت: برگزاری دوره‏‏های آموزشی شهروند الکترونیک (E-citizen)، برگزاری آزمون پایان دوره، صدور گواهینامه برای آموزش‌دیدگان و افزایش ظرفیت دوره‏‏های آموزشی از دیگر تعهدات فنی و حرفه‏‏ای به شمار می‏‏آید.

این مسئول تأکید کرد: امکانات و تجهیزات مراکز آموزشی فنی و حرفه‏‏ای استان همدان در غرب و شمال غرب کشور در بسیاری از رشته‏‏ها کم‏‏نظیر است لذا توسعه حرفه‏‏های آموزشی بر مبنای میزان اشتغال‏زایی حرفه‏‏ها است.

مدیرکل فنی و حرفه‏‏ای همدان اضافه کرد: در سال گذشته بیش از 33 هزار نفر ساعت آموزش ویژه ناظران فنی روستایی با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان برگزار شد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه بین فنی و حرفه‏‏ای و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک همدان در سال گذشته خاطرنشان کرد: آموزش ناظران و پیمانکاران و مهندسان در دوره‏‏های آموزشی بتن و آسفالت از دیگر اقدامات آموزشی فنی و حرفه‏‏ای همدان در بخش صنعت ساختمان محسوب می‏‏شود.

باقری ابراز داشت: در سال جاری بیش از 28 هزار نفر کارگر و استادکار در 15 رشته پروانه مهارت دریافت کردند که از این تعداد 45 نفر استادکار و مابقی پروانه مهارت درجه دو و سه اخذ کرده‏‏اند.

این مسئول با اشاره به مهم‌ترین آموزش‏‏های ارائه شده در بخش صنعت ساختمان گفت: عایق‌کار رطوبتی و آسفالت‏‏کار ابنیه، لوله‌کشی گاز خانگی و تجاری، آرماتوربند، اسکلت‏‏ساز، بتن‏‏ساز و بتن ریز، برق ‏‌کار ساختمان، در و پنجره‌ساز پروفیل آهنی، بنای سفت‌کار، سنگ‌کار، قالب بند و کفراژبند، کاشی‌کار و گچ‌کار از مهمترین مهارت‏‏های ارائه شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‏‏ای استان همدان اذغان داشت: متقاضیان با مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه‏‏ای شهرستان محل سکونت خود می‏‏توانند در دوره آموزشی و آزمون مهارت ثبت‏‏نام کنند.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول