اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای ثبت آثار تاریخی آذربایجان شرقی:

دخل و تصرف در مرمت آثار تاریخی هویت مردم را به خطر می‌اندازد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی آذربایجان شرقی گفت: باید در مرمت آثار تاریخی دقت کافی صورت گیرد تا از هرگونه دخل و تصرف و تحریف در هویت و فرهنگ مردم جلوگیری شود.

دخل و تصرف در مرمت آثار تاریخی هویت مردم را به خطر می‌اندازد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، تراب محمدی در نشست مشترک با پیمانکاران، کارشناسان و ناظران حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: آثار تاریخی مرمت‌شده نماد فرهنگ و هویت ملت است و ضروری است پیمانکاران با ناظران و کارشناسان در این زمینه تعامل و مشارکت داشته باشند.

وی سال 91 را سال اتمام و افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام عنوان کرد و گفت: پیمانکاران باید سعی کنند با نظارت جدی کارشناسان و ناظران سازمان پروژه‌های اجرایی را به‌موقع تحویل بدهند و بدیهی است که برنامه‌ریزی‌های خوب و تمهیدات جدی در این خصوص صورت گرفته است.

محمدی با اشاره به اشتباهاتی که ممکن است در حوزه مرمت آثار تاریخی اتفاق بیفتد، تصریح کرد: در سال 91 نظارت وی‍ژه‌ای بر پروژه‌های گردشگری و مرمتی برای جلوگیری از این‌گونه اشتباه‌ها پیش‌بینی شده است.

وی یادآور شد: وجود آثار شاخص میراث فرهنگی، مرمت این آثار و همچنین اهتمام دولت در توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان فرصت فوق‌العاده‌ای به وجود آورده که پیمانکاران می‌توانند با همکاری و تعامل با اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و ارائه توانمندی‌ها، از آن برای توسعه استان و توانمند کردن دانش علمی و فنی خود بهره‌برداری کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید بر لزوم مشارکت بخش خصوصی در تمام پروژه‌های گردشگری و مرمتی اظهار داشت: رعایت دستورالعمل‌ها از سوی پیمانکاران موجب حمایت دستگاه‌های موثر دولتی به‌ویژه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از آن‌ها می‌شود.

محمدی با اشاره به ضرورت تعامل و مشارکت فنی معماران، مهندسان عمران، پیمانکاران و ناظران در حوزه مرمتی، یادآور شد: امیدواریم طبق دستور رئیس‌جمهور و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد پایان کار و بهره‌برداری شایسته از تمام پروژه‌های گردشگری و میراث فرهنگی استان و کشورمان باشیم.

انتهای پیام/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول