اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرمی:

شهدای گمنام پر‌آوازه‌ترین افتخار ایران هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گرمی گفت: شهدای گمنام پر‌آوازه‌ترین نام و نشان عزت ایرانیان هستند که همچنان وجود آنها خیر‌ و برکت را نصیب کشورمان می‌کند.

شهدای گمنام پر‌آوازه‌ترین افتخار ایران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیز صحرایی پیش از ظهر امروز در مراسم استقبال از شهدای گمنام در مسیر گرمی ـ بیله‌سوار اظهار داشت:‌ اگر ابرقدرت‌های جهان توان مقابله با رشادت‌ها و جانفشانی‌های فرزندان این مرز و بوم را ندارند و بعد از جنگ تحمیلی عاجز و ناتوان به هر دری می‌زنند تا این کشور را به بن‌بست برسانند همه در سایه عزتمندی شهدا است.

وی از شهیدان و ایثارگران به عنوان سرمایه‌های بی‌پایان و گنجینه‌های پر‌ در و گوهر این دیار پاک یاد کرد و گفت: امروز مردم گرمی در حالی میزبان شهدای گمنام است که در تمام جبهه‌های دوران دفاع مقدس سازندگی و مقطع عزتمندی ایران اسلامی از تلاش و همت خود دست برنداشته است.

فرماندار شهرستان گرمی با بیان اینکه شهدای گمنام از اسناد پر‌افتخار این سرزمین است، خاطرنشان کرد: ما در حالی امروز میزبان شهدای جاوید‌الاثری هستیم که دنیا احساس می‌کند ایران امروز ما تهی از معنویت و منحرف از مسیر ایثار و شهادت جاودانه فرزندان این دیار است.

صحرایی یادآور شد: در مراسم استقبال از شهدای گمنام آحاد مردم حضور شوکت‌مندی داشتند و بعد از مراسم استقبال و بدرقه شهدای گمنام به سمت بیله‌سوار عطر ایثار و شهادت در آستانه یوم حزن و اندوه بی‌بی دو عالم این منطقه را فراگرفته است.

 

شهدای گمنام ما ملحم از سیره فاطمی درخشیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرمی نیز در این مراسم بیان داشت: شهدای گمنام ما نیز به مانند بزرگ بانوی اسلام که قبر مطهرش گمنام و نامعلوم است در جمع مردم ایران حضوری بی‌نام و نشان پیدا کردند.

حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی تصریح کرد: هر چند به نام و به ظاهر از این شهدای پر‌افتخار به گمنام یاد می‌شود اما در کمال گمنامی شجاعت و ایثار آنها این کشور را از هرگونه تهاجم ابتذال در امان نگه داشته است.

وی گفت:‌ شهدای ما به معنای واقعی در سیره و سلوک اهل بیت عصمت و طهارت زندگی پر‌افتخاری داشتند و همه دنیا به عظمت شهدای ایران و شجاعت و شهامت آنها معترف است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرمی در ادامه سخنان خود با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) یادآور شد: زهرای مرضیه (س) به عنوان محور اهل بیت (ع) مورد احترام و تکریم مسلمانان است.

موسوی با اشاره به عشق و علاقه مردم گرمی به خاندان عصمت و طهارت (ع) ادامه داد: برنامه‌های سخنرانی و عزاداری سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) در جای جای شهرستان در حال برگزاری است و رفته رفته بر شور و حال آن افزوده می‌شود.

این مسئول بر همکاری ادارات گرمی برای نصب پلاکارد عزا بر سر در ادارات و تزیین شهر گرمی با سوگ نوشته‌ها و پرچم‌های سیاه تاکید کرد.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرمی همچنین از تداوم برنامه‌های وعظ و خطابه روحانیون مستقر در روستاها و مراکز بخش‌های گرمی به همین مناسبت خبر داد و اظهار داشت: روز چهارشنبه به مناسبت سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام دستجات عزاداری در شهر گرمی به اجرای سوگواری خواهند پرداخت.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول