اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سنندج عنوان کرد

ضرورت جلوگیری از موازی‌کاری در دستگاه‌های فرهنگی

خبرگزاری فارس: فرماندار سنندج خواستار جلوگیری از موازی‌کاری در دستگاه‌های فرهنگی شد و آن را یک ضرورت خواند.

ضرورت جلوگیری از موازی‌کاری در دستگاه‌های فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ولی‌الله میرزایی‌اصل ظهر امروز در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج که با حضور اعضا در دفتر امام جمعه سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کار فرهنگی حوزه وسیع و گسترده‌ای است که باید تمام دستگاه‌های متولی و فرهنگی این شهرستان به دور از موازی‌کاری درصدد تحقق آن باشند.

وی تاکید کرد: امروز نیاز است که این شورا با شناسایی آفت و آسیب‌های وارد شده به فرهنگ منطقه چاره‌اندیشی کند و راه حل‌های کاربردی و موثر را به متولیان اجرایی در حوزه فرهنگ پیشنهاد کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج اضافه کرد: استفاده از نظرات فرهیختگان جامعه و تشکیل جلسات کارشناسی در این شورا می‌تواند راهکارهای موثری برای شناسایی آسیب‌های اجتماعی باشد.

میرزایی‌اصل در ادامه حوزه فرهنگی را بسیار فراگیرتر از سایر حوزه‌ها دانست و تصریح کرد: امروز نیازمند ارائه راهکارهای مثبت فکری در جامعه به منظور یافتن راهی به سمت تحول و توسعه فرهنگی هستیم.

وی به تعدد متولیان امور فرهنگی در جامعه اشاره کرد و گفت: متاسفانه اغلب کارهای فرهنگی دستگاه‌های استان یا به طور موازی‌کاری انجام می‌شود و یا با یکسری ناهماهنگی‌های ناموزون اجرا می‌شوند.

فرماندار سنندج با اشاره به شرح وظایف شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها افزود: بررسی معضلات فرهنگی جامعه و ارائه راهکارهای مناسب، تلاش برای حذف سنت‌های غلط رایج در جامعه، ارائه برنامه مدون و همسو برای هماهنگی ادارات مختلف در شهرستان برای پرداختن به مسائل فرهنگی، برنامه‌ریزی در راستای اجرایی کردن کارهای فرهنگی شهرستان و اتخاذ شیوه‌های تشویقی و نظارتی برای شکوفا کردن شورای فرهنگ عمومی شهرستان از وظایف اصلی این شوراست.

* نبود استراتژی مشخص در بین دستگا‌ه‌های فرهنگی

میرزایی‌اصل بیان کرد: متاسفانه یکی از مشکلات دستگاه‌های فرهنگی عدم استراتژی مشخص است و باید از ظرفیت‌های شورای فرهنگ عمومی بهترین استفاده برد.

وی در ادامه این جلسه بر همفکری و تعامل دوسویه دستگاه‌های فرهنگی عضو شورای فرهنگ عمومی و عملیاتی کردن مصوبات این شورا تاکید کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج در ادامه افزود: در حوزه مسائل مذهبی و دینی و در راستای جلوگیری از نفوذ افکار و عقاید سلفی و وهابیت در بین مسلمانان باید اقدامات فرهنگی موثری انجام شود.

میرزایی‌اصل در پایان خاطرنشان کرد: رسالت اصلی شورای فرهنگ عمومی پرداختن به مسائل فرهنگی و شناسایی آسیب‌ها و مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی است و این شورا ظرفیت زیادی دارد که اعضای آن منشا اثر برای جامعه باشند.

در این جلسه مقرر شد که هر ماه یکبار جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور دستگاه‌های متولی از جمله آموزش و پرورش نواحی یک و دو سنندج، دادگستری سنندج، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، افراد فرهیخته، امامان جمعه و جماعت، فرمانده انتظامی و سپاه سنندج و خبرنگاران استان برگزار شود و احکام این اعضا به مدت دو سال از طرف نماینده ولی فقیه در کردستان صادر شود.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول