اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قلعه‌گنج خبر داد

احداث گلخانه 100 هکتاری در قلعه‌گنج

خبرگزاری فارس: فرماندار قلعه‌گنج از احداث گلخانه 100 هکتاری در این شهرستان خبر داد.

احداث گلخانه 100 هکتاری در قلعه‌گنج

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حسن مرادی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه اقتصاد و کشاورزی شهرستان قلعه گنج اظهار داشت: طرح‌هایی برای ایجاد اشتغال پایدار و کوچک روستایی و همچنین به منظور افزایش درآمد و تولید در روستا‌های قلعه‌گنج در حال بررسی است.

وی افزود: در این کارگروه تعداد 13 طرح‌ ‌دامپروری و مرغداری و یک طرح فرآوری خرما با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و 200 میلیون ریال و با اشتغال‌زایی 33 نفر به تصویب رسیده است.

مرادی تصریح کرد: تسهیلات احداث گلخانه 100 هکتاری صنعتی به فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و جویای کار در بخش چاه‌داد‌خدا با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری پرداخت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برای اجرای این طرح به ازای هر 100 هکتار پیشنهاد 100 لیتر آب در ثانیه برای پوشش آبیاری گلخانه داده شده است.

مرادی با اشاره به گزارش منابع طبیعی مبنی بر افزایش مستثنیات این شهرستان عنوان کرد: این افزایش از 230 هکتار به 6 هزار و 777 هکتار رسیده است.

وی ابراز داشت: این موضوع در روزنامه‌های محلی آگهی شده است و متعلق به 33 روستا در بخش مرکزی قلعه است.

مرادی گفت: کسانی که به این مستثنیات اعتراض دارند طی مدت 6 ماه با مراجعه به اداره منابع طبیعی شکایت‌های خود را مطرح و سپس آن را به شعبه 5 اداره کل دادگستری استان برای بررسی انعکاس دهند.

فرماندار قلعه‌گنج اظهار داشت: برای گسترش فرهنگ تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به 200 واحد پرورش بوقلمون مبلغ 30 میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد 4 درصد اعطا می‌شود.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول