اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته زمین پاک صورت می‌گیرد

پاکسازی نمادین پارک کوهپایه شیراز

خبرگزاری فارس: جمعه هشتم اردیبهشت ماه جاری به مناسبت هفته زمین پاک، پارک کوهپایه شیراز به صورت نمادین با مشارکت شهروندان شیرازی پاکسازی می‌شود.

پاکسازی نمادین پارک کوهپایه شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سازمان به مناسبت هفته زمین پاک، جمعه هشتم اردیبهشت ماه جاری، پارک کوهپایه را به صورت نمادین پاکسازی و نظافت می‌کند.

 حمید کشتکار افزود: در این مراسم همزمان با اجرای نمایش عروسکی و مسابقه برای کودکان با هدف ترویج فرهنگ بازیافت و حفظ و پاکیزه نگه داشتن محیط زیست، پاکسازی مسیر پارک کوهپایه به طرف گهواره دید انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شعار هفته زمین پاک امسال «سلامت زمین، سلامت انسان» است، لزوم حفاظت از محیط زیست و تفکیک از مبدا پسماندها بیشتر احساس می‌شود.

کشتکار از شهروندان شیرازی دعوت کرد تا با حضور در این مراسم نمادین پاکسازی بتوانند گامی مثبت در راستای جمع‌آوری پسماندها و نظافت محیط شهری بردارند.

به گزارش فارس، سال‌هاست که شهرداری شیراز تلاش می‌کند تا تفکیک زباله‌ها از مبدا را به صورت یک عادت در شهروندان این شهر نهادینه کند، اما به نظر می‌رسد که فرهنگ‌سازی در این زمینه ضعیف بوده و این کار در حال حاضر توسط متکدیان و معتادان به شکلی انجام می‌شود که با پاره کردن کیسه‌های زباله‌ای که در انتظار اتومبیل‌های زباله‌بر ساعت‌ها بر سر کوچه‌ها و معابر می‌مانند، مواد پلاستیکی، کاغذی و ... برداشته شده و مابقی به صورت پراکنده و متلاشی شده، انتظار انتقال به محل دفن زباله‌ها را می‌کشند.

معلوم نیست که اقدام علیه این خدشه‌ و آسیب‌رسانان و صدمه‌زنان به بهداشت و زیبایی شهر بر عهده چه سازمان و ارگانی است.

شهروندان تاکنون پاسخ نگرفته‌اند که آیا برخورد با این معضل جدی را نیروی انتظامی، شهرداری، اداره کل حفاظت از محیط زیست و یا بهداشت محیط این شهرستان باید صورت دهد.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول